نگاهی به مشخصات فنی One M9 Plus اچ تی سی

به گزارش خبرنگار موبنا، این گوشی در مقایسه با M9 سنگین‌تر، همچنین طول و عرضش کمی بیشتر شده‌اند. گوشی M9پلاس ۱۶۶ گرم وزن، ۱۵۱ میلی‌متر طول و ۷۲ میلی‌متر عرض دارد اما ضخامتش دقیقا به‌اندازه‌ی M9 یعنی ۹.۶ میلی‌متر است. این افزایش طول و عرض در حالی است که باتری هر دو گوشی ۲۸۴۰ میلی‌آمپر …

به گزارش خبرنگار موبنا، این گوشی در مقایسه با M9 سنگین‌تر، همچنین طول و عرضش کمی بیشتر شده‌اند. گوشی M9پلاس ۱۶۶ گرم وزن، ۱۵۱ میلی‌متر طول و ۷۲ میلی‌متر عرض دارد اما ضخامتش دقیقا به‌اندازه‌ی M9 یعنی ۹.۶ میلی‌متر است.
این افزایش طول و عرض در حالی است که باتری هر دو گوشی ۲۸۴۰ میلی‌آمپر ساعتی است.
این تغییر ابعاد برای استفاده از نمایشگر ۵.۲ اینچی در مقایسه با نمایشگر ۵ اینچی در M9 است.
قاب پشتی گوشی از کیفیت و زیبایی کم‌نظیری برخوردار است اما محل قرارگیری دوربین و استفاده از دو دوربین (چیزی شبیه فن‌آوری به‌کاررفته در M8 از زیبایی و سادگی قاب پشتی به طرز قابل‌توجهی، کاسته است.
همچنین ظاهر قاب جلویی هم در مقایسه با M9 با قرار دادن حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر، از تقارن خارج شده است.
محل کلید‌ها، شیار‌ها و بقیه اجزا دقیقا شبیه به محل قرارگیری‌شان در M9 است.
تمام لبه‌ی بالایی را درگاه اینفرارد پوشانده است چرا که فرد می‌تواند از این درگاه برای کنترل لوازم صوتی و تصویری استفاده کند.
این بخش، تنها قسمت پلاستیکی به‌کاررفته در M9پلاس است. روی لبه‌ی سمت راست، شیار سیم‌کارت و روی لبه‌ی سمت چپ هم، شیار کارت حافظه‌ی جانبی، کلید‌های کنترل صدا و کلید روشن وخاموش به ترتیب از بالا به پایین قرارگرفته‌اند.
تمام کلیدهای این گوشی یعنی ولوم بالا، ولوم پایین و کلید روشن/خاموش هم سایز و هم‌شکل هستند؛ این مورد در بعضی از اوقات باعث سردرگمی کاربر می‌شود.
برای استفاده ساده‌تر، پورت microUSB و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا روی لبه‌ی پایینی گوشی قرارگرفته‌اند.
حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، حتما توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. این حسگر برخلاف سری گوشی‌های آیفون یا حتی سامسونگ گلکسی S6، کشیده‌تر طراحی‌شده به‌طوری‌‌که طولش در مقایسه با عرضش ۴ برابر بیشتر است.
برای این گوشی یک نمایشگر ۵.۲ اینچی در نظر گرفته‌شده که در بالای آن دوربین سلفی، حسگر‌ مجاورت و روشنایی به چشم می‌خوردند.
زیر این حفره‌ها اسپیکر‌های استریوی پرقدرت M9پلاس قرار دارند.البته زیر حفره‌های بالایی اسپیکر اصلی مکالمه و چراغ هشدار اعلان‌ها هم قرار دارند. میکروفون اصلی مکالمه هم زیر حفره‌های پایین نمایشگر تعبیه‌شده است.
نوارهای باریک از جنس پلاستیک این قاب را به چند قسمت مختلف تقسیم کرده‌اند، تا سیگنال‌های ارتباطی راه عبور بهتری به داخل گوشی داشته باشند.
روی قاب پشتی گوشی دو دوربین به چشم می‌خورند. دوربین اصلی در محفظه‌ای پلاستیکی بزرگ‌تر ازآنچه در M9 دیده بودیم.
صفحه‌ی نمایش
برای گوشی M9پلاس نمایشگری با رزولوشن بالا و کیفیتی بهتر در نظر گرفته‌شده است.
گوشی M9پلاس به نمایشگری با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و تراکم ۵۶۵ پیکسل بر مجهز شده اما این نهایت تراکم پیکسلی در یک گوشی نیست؛ بلکه سامسونگ گلکسی S6 در هر اینچ از نمایشگرش حدود ۱۲ پیکسل بیشتر در مقایسه با M9پلاس دارد.
اگر M9پلاس را در کنار گوشی گلکسی S6 قرار دهید؛ شاید رنگ‌های نمایشگر S6 خیره‌کننده باشد و نظر شما را جلب کنند، اما تصاویر در نمایشگر M9پلاس از شفافیت و وضوح بالاتری برخوردارند.
این نمایشگر مجهز به فن‌آوری Super LCD3 است و ۵.۲ اینچ اندازه دارد.
برای محافظت از این نمایشگر محافظ گوریلا گلس نسخه‌ی ۴ در نظر گرفته‌شده تا آن را در برابر خط و خش و شکستگی ایمن کند. به جرات می‌توان گفت روشنایی نمایشگر این گوشی در مقایسه با نمایشگر M9 بیشتر است.
به لطف فن‌آوری IPS در نمایشگر این گوشی، دیدن محتویات از زوایا هم بدون مشکل امکان‌پذیر است.
وجود حس‌گرهای روشنایی، مجاورت و شتاب‌سنج در این گوشی باعث می‌شوند تا این نمایشگر خود را با شرایط نوری، فیزیکی و محیطی تطبیق دهد.
علاوه بر این امکانات، می‌توانید از قابلیت «دو ضربه» (Double Knock) برای خاموش/روشن کردن نمایشگر M9پلاس استفاده کنید.
سخت افزار و نرم افزار
طراحان HTC برخلاف معمول، از تراشه‌ی شرکت مدیاتک برای این گوشی رده‌بالا استفاده کردند.
تراشه مدیاتک مدل MT6795T بانام تجاری هلیو ایکس۱۰ (Helio X10) برای M9پلاس در نظر گرفته شد. این تراشه از نوع ۶۴ بیتی و با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری ساخته‌شده است.
روی این تراشه ۸ هسته با قدرت پردازش ۲.۲ گیگاهرتز قرارگرفته‌اند. علاوه بر این ۸ هسته، پردازنده‌ی PowerVR G6200 با قدرت پردازش ۷۰۰ مگاهرتز برای پردازش‌های گرافیکی گوشی در نظر گرفته‌شده است.
همچنین ۳ گیگابایت رم با فرکانس ۹۹۳ مگاهرتز از نوع LPDDR3 هم می‌تواند تضمین‌کننده‌ی سخت‌افزار قدرتمند این گوشی باشد. آزمودن این سخت‌افزار با استفاده از برنامه‌ی AnTuTu نمره‌ی بسیار خوب ۵۳۴۰۴ را نتیجه داد.
در آزمون پردازنده گرافیکی هم از ۶۰ فریم ورودی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، نهایتا ۲۷ فریم پردازش و نمایش داده شد. این عدد برای پردازنده‌ی گرافیکی با این قدرت عدد قابل‌قبولی نیست.
این گوشی از یک سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۱۲۸ گیگابایت برای افزایش حافظه‌ی داخلی وجود دارد.
علاوه بر این قابلیت‌ها، می‌توان به امکان استفاده از اینفرارد، بلوتوث و رادیو در این گوشی اشاره کرد.
در این گوشی از یک باتری ۲۸۴۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده‌شده که در مقایسه با M9 هیچ تغییری نداشته است.
تلفیق اندروید ۵.۰.۲ به همراه سنس هفت تجربه‌ی بی‌نظیری را ‌موقع کار با قسمت‌های پیش‌فرض سیستم عامل و رابط کاربری برای کاربر فراهم می‌کنند.
دوربین
دوربین اصلی با رزولوشن ۲۰.۷ مگاپیکسل و دوربین کمکی با رزولوشن ۲.۱ مگاپیکسل می‌توانند در کنار هم تصاویری را ثبت کنند که بعد از ثبت شدن، می‌توان از افکت‌های مختلف تصویری روی آن‌ها بهره برد.
این افکت‌ها شامل نمایش تصویر از زوایای مختلف به‌صورت ۳D، افکت‌هایی برای جدا کردن پس‌زمینه و پیش‌زمینه ، فوکوس روی بخش‌های مختلف و افزودن افکت‌های انیمیشنی بهره برد.
اما باید گفت، تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی کیفیت قابل‌قبولی دارند. اما بازهم در تصاویر ثبت شده، تم زردرنگی وجود دارد که باعث می‌شود رنگ‌ها کمتر شبیه چیزی باشند که در واقعیت شاهدشان هستیم.
شفافیت، همچنین کنتراست قابل‌قبولی در تصاویر وجود دارد. حد و مرز رنگ‌ها در تصاویر حذف شده‌ و روشنایی مطلوبی در تصاویر مشاهده می‌شود.
رابط کاربری دوربین ساده است و حالت‌های مختلف مثل عکاسی اتوماتیک، عکاسی سلفی، عکاسی پاناروما و عکاسی پی‌درپی، عکاسی هم‌زمان با هر دو دوربین قابل انتخاب هستند.
با انتخاب هر حالت می‌توان دوربین را در حالت دوگانه (امکان اعمال افکت‌های بالا) یا حالت عکاسی با یک دوربین باکیفیت بالا قرار داد.
البته تنظیمات بیشتر برای هر حالت شامل تنظیم میزان ISO، تراز سفیدی، میزان شفافیت و انتخاب حالت‌های مختلف عکاسی (عکاسی در شب، ورزشی و غیره) وجود دارد.
این گوشی به کمک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی‌اش، قادر است ویدیو‌هایی با نهایت رزولوشن ۴K تهیه کند.
هنگام تهیه این ویدیوها می‌توان از امکان HDR هم بهره برد. ویدیوها دارای کیفیت خوب با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو هستند. همچنین امکان تهیه ویدیو با رزولوشن کمتر و تعداد فریم بیشتر در این گوشی وجود دارد.
دوربین سلفی هم مثل دوربینی که در M9 شاهدش بودیم، سنسوری ۴ مگاپیکسلی دارد که HTC نام تجاری التراپیکسل را روی آن نهاده است.
این سنسور ۱.۳ اینچ سایز دارد و پیکسل‌های تصاویری که با این دوربین تهیه می‌کنید، ۲ میکرومتر طول خواهند داشت.
تصاویر این دوربین شفاف و سرزنده هستند و از کیفیت قابل‌قبولی برخوردارند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا