موج گرانی موبایل با از سرگیری طرح رجیستری گوشی

” داوود طزری ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه اجرای طرح رجیستر گوشی تلفن همراه تنها به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود، اظهار داشت: اجرای مجدد طرح رجیستر گوشی تلفن همراه در حالی برای دومین بار متوالی مطرح شده که در زمان اجرای اولیه آن با تخلفات فراوانی روبرو …

” داوود طزری ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه اجرای طرح رجیستر گوشی تلفن همراه تنها به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود، اظهار داشت: اجرای مجدد طرح رجیستر گوشی تلفن همراه در حالی برای دومین بار متوالی مطرح شده که در زمان اجرای اولیه آن با تخلفات فراوانی روبرو شدیم که مسوولین آن زمان نیز نتوانستند با آن به مقابله بپردازند.
وی افزود: اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه در هفت سال گذشته خوب اجرایی نشد و یک عده متخلف دربازار با کدهای تقلبی ازشماره‌هایی که ریجسترشده مجددا کپی برداری می کردند وبه تعداد ودفعات در گوشی هایی که ازمبادی غیررسمی واردکشورشده ریجسترینگ انجام می شد به همین دلیل امکان کنترل دربازاردردوره گذشته وجود نداشت .
در همین حال سایر کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه بر این باورند که اگراین طرح بخواهد بصورت موفقیت آمیزاجرا شود باید ریجسترکردن درهمه گوشی های تلفن همراه کدهای ریجسترینگ مورد تائید قرارگیرد وامکان کپی برداری بصورت غیررسمی ازکدهای اصلی وجود نداشته باشد .
“سینا تقی زاده” با اشاره به اینکه بازار تلفن همراه یکی از بازارهای حایز اهمیت در کشور است؛ گفت: چرخش بالای دو میلیارد دلاری این بازار در حالی است که به گفته مسوولین این حوزه حدود ۷۵ تا ۸۵ درصد اجناس آن به صورت قاچاق واردکشور می شود.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که سیدعلی‌رضا گلستانی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه اجرای دوباره طرح رجیستری دارای فازبندی است، گفته، فاز نخست تهیه بانک اطلاعاتی از IMEI گوشی‌های موجود است که بر این اساس از ۱۵ مهرماه جاری گوشی‌هایی که از مبادی قانونی گمرکی وارد شده‌اند و وارد می‌شوند IMEI این گوشی‌ها در در گمرک می‌شود.
وی اعلام کرده که همچنین IMEI گوشی‌هایی که در دست مردم است نیز از طریق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در حال ثبت شدن است.
به گفته او مرحله بعدی فعال نشدن گوشی‌هایی است که به‌صورت رسمی وارد نشده‌اند که درباره زمان اجرای این مرحله هنوز تصمیم نهایی اعلام نشده است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا