نقشه سیاه ٣ پسر برای تکواندوکار ١٤ ساله

این سه پسر ازسوی قضات دادگاه کیفری استان تهران تبرئه شده بودند ولی با نظر هیأت قضائی دیوان عالی کشور، بار دیگر محکوم شدند. ١٧ شهریور‌ سال گذشته مردی به همراه پسر ١٤ساله‌اش به کلانتری شهرک ولیعصر رفت و شکایتی را مطرح کرد. وی به ماموران گفت: «پسرم ظهر دیروز از مدرسه به خانه برگشت. …

این سه پسر ازسوی قضات دادگاه کیفری استان تهران تبرئه شده بودند ولی با نظر هیأت قضائی دیوان عالی کشور، بار دیگر محکوم شدند.
١٧ شهریور‌ سال گذشته مردی به همراه پسر ١٤ساله‌اش به کلانتری شهرک ولیعصر رفت و شکایتی را مطرح کرد. وی به ماموران گفت: «پسرم ظهر دیروز از مدرسه به خانه برگشت. دیر آمده بود و به شدت حال بدی داشت. هرچه از او سوال کردم چه اتفاقی برایش افتاده، حرفی نزد تا این‌که چند ساعت بعد گفت که قربانی نقشه
٣ پسر شده است. پسرم برایم تعریف کرد که یکی از هم‌باشگاهی‌هایش در سالن ورزشی تکواندو، با نقشه‌ای او را به یک باغ کشانده و به همراه دونفر دیگر به او تجاوز کرده‌اند.»
پسر ١٤ساله نیز در تشریح اتفاق هولناکی که برایش افتاده به ماموران گفت: «ظهر دیروز من از مدرسه به باشگاه ورزشی رفتم تا مثل همیشه تمرین تکواندو را انجام دهم. در آنجا پسر ١٩ساله‌ای سر صحبت را با من باز کرد و گفت: داروهایی می‌شناسد که پس از خوردن آن قدرت بدنی‌مان بیشتر می‌شود و می‌توانیم تمرین‌ها را بهتر انجام دهیم. من هم از او خواستم که این داروها را به من معرفی کند. این پسر به من گفت که همراهش بروم تا با هم از این داروها مصرف کنیم. من هم درحالی که وسوسه شده بودم آن داروها را امتحان کنم، سوار خودروی پرایدش شدم و با هم به اسلامشهر رفتیم. این پسر مرا به یک باغی برد و تازه در آنجا بود که متوجه نیت شومش شدم. ما وقتی داخل باغ شدیم، دوپسر دیگر هم آنجا بودند. یکی ١٨ساله و یکی هم ٢١ساله. آنها بلافاصله با دیدن من، با تهدید از من خواستند فریاد نزنم. بعد هم مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و رهایم کردند.»
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تلاش برای دستگیری این سه پسر آغاز شد. درنهایت کارآگاهان با ردیابی‌های خود موفق به شناسایی و دستگیری این سه نفر شدند. آنها بلافاصله تحت بازجویی‌های قضائی و پلیسی قرار گرفتند و به جرم خود اعتراف کردند. پسر جوانی که شاکی را فریب داده بود، در بازجویی‌ها به ماموران گفت: «آن روز وقتی این پسر را دیدم، وسوسه شدم و با دوستانم هماهنگ کردم. من شاکی را با خودم به باغی که دوستم در آنجا نگهبان بود، بردم و آنجا در اتاقک نگهبانی او را مورد آزار و اذیت قرار دادیم.»
با اعتراف این سه متهم، پرونده آنها برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهمان در این شعبه جرم خود را انکار کردند. متهم اصلی به هیأت قضائی گفت: «ما تحت فشار مجبور به اعتراف شدیم درصورتی که اصلا جرمی مرتکب نشده بودیم. چون شاکی در باشگاه با من و دوستانم اختلاف داشت، چنین پرونده‌ای برای ما تشکیل داده است.»
با این اظهارات هیأت قضائی وارد شور شدند و هرسه متهم را تبرئه کردند. با صدور این حکم، هیأت قضائی دیوان عالی کشور آن را نقض کرده و اعلام کردند، این سه متهم حتی اگر از اتهام تجاوز نیز تبرئه شوند، باید به اتهام آدم‌ربایی مجازات شوند.
بنابراین بار دیگر این پرونده به دادسرا برگشت و اینبار مدیر روستا بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، متهمان را احضار و دستور بازداشت آنها را صادر کرد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا