پیشروی‌ ارتش سوریه در حلب

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت؛ نیروهای نظامی سوریه اخیرا با حمایت هوایی جنگنده‌های روسیه وارد عملیات گسترده علیه شبه نظامیان مسلح شده‌ و در این عملیات‌ها به پیشروی‌های زیادی دست یافته‌اند. نیروهای نظامی سوریه و هم‌پیمانان آن‌ها دامنه عملیات‌های خود را در شمال این کشور افزایش داده و همزمان بیش از پنج جبهه را علیه …

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت؛ نیروهای نظامی سوریه اخیرا با حمایت هوایی جنگنده‌های روسیه وارد عملیات گسترده علیه شبه نظامیان مسلح شده‌ و در این عملیات‌ها به پیشروی‌های زیادی دست یافته‌اند.

نیروهای نظامی سوریه و هم‌پیمانان آن‌ها دامنه عملیات‌های خود را در شمال این کشور افزایش داده و همزمان بیش از پنج جبهه را علیه شبه نظامیان گشوده‌اند.

این اقدام باعث شده تا مخالفان مسلح نتوانند تجهیزات را برای کمک به یکدیگر در حومه حلب، ادلب، حماة و حمص بفرستند.

حملات هوایی گسترده روسیه که بر هدف قرار دادن پایگاه‌های مخالفان مسلح و تروریست‌های داعش متمرکز است، به ارتش سوریه برای پیشروی بیشتر و سریع‌تر کمک می‌کند.

با پیشروی نیروهای نظام سوریه در حومه شمالی و شرقی حلب این نیروها خود را به پنج کیلومتری فرودگاه نظامی “کویرس” رساندند؛ فرودگاهی که از چند ماه پیش داعش آن را محاصره کرده است.

ارتش سوریه طی پیشروی خود در شرق و جنوب کنترل پنج روستا را در دست گرفت ارتش سوریه همچنین به سمت شهرک‌های “المنصوره” و “تل واسط” در شمال غرب حماة پیشروی کرد.

از سوی دیگر مخالفان مسلح سوری اعلام کردند که آن‌ها به تجهیزات نظامی جدیدی از جمله موشک‌های ضد تانک ساخت آمریکا دست یافته‌اند و از روز جمعه ۱۱ خودروی نظامی را با این موشک‌ها در نزدیکی حلب هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح سوریه همچنین تجهیزات زیادی را به خطوط مقدم جنگ در شهر درعا انتقال دادند و مانع از پیشروی مخالفان مسلح در منطقه استراتژیک “المنشیة” واقع در غرب درعا شدند؛ منطقه‌ای که در سه کیلومتری مرزهای اردن قرار دارد.

افراد مسلح “طوفان جنوب” از چند محور به سمت این منطقه حمله کردند اما با حملات گسترده ارتش سوریه مواجه شدند.

در عین حال برخی منابع گزارش داده‌اند که ۱۱ تن از نیروهای روسی به دنبال حمله خمپاره‌ای به پایگاه‌های آن‌ها در حومه لاذقیه کشته شدند.

روسیه از سی‌ام سپتامبر گذشته حملات هوایی خود را در چارچوب مبارزه با تروریسم و به درخواست دولت سوریه آغاز کرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا