۴شرط برای حضور درپاویون ایران در جیتکس۲۰۱۵

به گزارش خبرنگار موبنا، حامد افشاری مدیرعامل کریدورصادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان با اشاره به اینکه کریدور صادرات در ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی با موضوعات فناوری اطلاعات حمایت می‌کند، گفت:‌ این حمایت با پرداخت ۷۰ درصد هزینه اجاره غرفه، غرفه‌سازی و حمل‌ونقل کالای نمایشگاهی …

به گزارش خبرنگار موبنا، حامد افشاری مدیرعامل کریدورصادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان با اشاره به اینکه کریدور صادرات در ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی با موضوعات فناوری اطلاعات حمایت می‌کند، گفت:‌ این حمایت با پرداخت ۷۰ درصد هزینه اجاره غرفه، غرفه‌سازی و حمل‌ونقل کالای نمایشگاهی صورت می‌گیرد.
افشاری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در پاویون ایران باید حداقل شرایطی را داشته باشند که شرط دانش‌بنیان بودن، برخورداری از محصولات کیفی، داشتن انگیزه‌ صادراتی، دارا بودن الزامات و زیرساخت‌های لازم برای ارتباطات بین‌المللی (شامل گواهی‌نامه‌های بین‌المللی، سایت و کاتالوگ چند زمانه) از جمله این شرایط است.
مدیرعامل کریدور صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه‌های فناوری بین‌المللی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در این پاویون، حرکت از سمت اقتصاد نفتی به سوی اقتصاد دانش‌بنیان است.
وی ادامه داد: با تقویت صنایع‌ های‌تک‌ و دانش‌بنیان، تلاش می‌کنیم در نهایت این شرکت‌ها را به بلوغ صادراتی در عرصه بین‌الملل برسانیم.
افشاری خاطرنشان کرد: اقدامات مربوط به نمایشگاه جیتکس شامل هماهنگی‌ها و حمایت از شرکت‌ها توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از طریق کریدور صادرات انجام شده و نهاد دیگری در این باره مسئولیت ندارد.
مدیرعامل کریدور صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان یادآور شد: امسال طی هماهنگی انجام شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته‌ایم شرکت‌های پیشرو در حوزه ICT که فعالیت دانش‌بنیانی دارند را نیز در پاویون همراه کنیم.
وی با اشاره به اینکه براساس اعلام برگزارکننده، ۳۳ هزار و ۹۰۰ شرکت در نمایشگاه جیتکس امسال شرکت کرده‌اند، یادآور شد: ۱۰ شرکت ارتباطات طلایی شرق، نرم‌افزار گستر شریف، عصر فناوری دانش، نوا کام کار ماندگار، پایا سیستم، ایران رایانه، ماشین‌های هوشمند هزاره سوم، پارسه نگار، رایانه رشد افزار و فرپام در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس حضور دارند.
وی گفت: در مدت برگزاری نمایشگاه، ملاقات‌های تجاری برای معاونت، کریدور و شرکت‌های حاضر در پاویون هماهنگ شده است و همچنین در راستای تعاملات بین‌المللی نیز ملاقات‌هایی از جمله دیدار با برگزارکننده نمایشگاه سبیت آلمان، دیدار با روسا و اعضای اتحادیه‌ها و انجمن‌های خارجی انجام خواهد شد.
افشاری پیش‌بینی کرد: احتمالاً پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس در موضوعات نرم‌افزاری توفیقات خوبی کسب خواهد کرد.
جیتکس نمایشگاه بین‌المللی در حوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک است که از سال ۱۹۸۱ هر ساله در شهر دوبی برگزار می‌شود.
امسال سی و پنجمین نمایشگاه جیتکس از ۱۸ تا ۲۲ اکتبر (۲۶ تا ۳۰ مهر) در مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا