تاخیر ۱۵ ساعته پرواز هما برای فرود در نجف

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)،میزان دید خلبان برای فرود در فرودگاه نجف در ساعات گذشته را بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ متر دانست و گفت که بر اساس قوانین، حدقل دیدخلبان برای فرود باید ۱۲۰۰ متر باشد و افزود که به دلیل رعایت سلامت و امنیت پرواز و مقررات توسط شرک هواپیمایی …

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)،میزان دید خلبان برای فرود در فرودگاه نجف در ساعات گذشته را بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ متر دانست و گفت که بر اساس قوانین، حدقل دیدخلبان برای فرود باید ۱۲۰۰ متر باشد و افزود که به دلیل رعایت سلامت و امنیت پرواز و مقررات توسط شرک هواپیمایی هما،پروازهای ۳۴۰۷ و ۳۴۰۹ “ایران ایر از دیشب انجام نشده است.

شاهرخ نوش آبادی به خبرنگار «نسیم » گفت که این تاخیرها هیچ ربطی به نقص فنی هواپیما و یا دلیل دیگری غیراز بدی شرایط جوی در فرودگاه مقضد نداشته و افزودکه هر دو ۳۴۰۹ و ۳۴۰۷ شب گذشته راس ساعت مقرر به پرواز درآمده بوده اند اما به دلیل بد بودن شرایط جوی ودید پایین در مقصد، هر دو هواپیما دوباره به فرودگاه اما خمینی(ره)بازگشته اند.

وی، اعلام داشت کادر پروازی هر دو پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت در “انتظار” حاضر بوده تا پس از بهبودی درفضای جوی در فرودگاه مقصد نسبت به جابجایی مسافران مبادرت ورزند.
نوش آبادی گفت که طبق برنامه، یکی از پروازها قرار بوده راس ساعت ۹ صبح امروز و دیگری ساعت ۱۵ امروز فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد نجف ترک کنند که متاسفانه هر دو پرواز تا اکنون به دلایل از پیش گفته نتوانسته اند به پرواز درآیند.

وی، ضمن عذرخواهی از تمامی مسافران دو پرواز مورد اشاره، گفت که شرکت هواپیمایی هما، اطمینان می دهد که سلامت مسافران پرواز را با هیچ چیز دیگری معاوضه نخواهد کرد.

ازقرار معلوم، پرواز های ۳۴۰۷ و ۳۴۰۹ ایران ایر باید ساعت ۲۲ دیشب تهران را به مقصد نجف ترک می کرده انداما به دلیل دید پایین خلبان درفرودگاه مقصد،هیچیک از این پروازها تا لحظه مخابره خبر، موفق به ترک فرودگاه بین المللی امام خمینی( ره ) به سمت مقصد نجف را نیافته اند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا