انتقال پیکر حجاج از طریق مهرآباد به ایران

حمید رضا سیدی گفت: در مورد زمان و چگونگی بازگشت حجاج شهید و مصدوم تاکنون مقامات عربستانی اطلاعاتی نداده اند. وی گفت: کارگروهی را با حضور نمایندگان هلال احمر و همچنین وزارت بهداشت و درمان تشکیل داده ایم تا مجروحان در صورت ورود به این فرودگاه هرچه سریعتر به بیمارستان ها منتقل شوند. سیدی تصریح …

حمید رضا سیدی گفت: در مورد زمان و چگونگی بازگشت حجاج شهید و مصدوم تاکنون مقامات عربستانی اطلاعاتی نداده اند.

وی گفت: کارگروهی را با حضور نمایندگان هلال احمر و همچنین وزارت بهداشت و درمان تشکیل داده ایم تا مجروحان در صورت ورود به این فرودگاه هرچه سریعتر به بیمارستان ها منتقل شوند.

سیدی تصریح کرد: البته این که این اتفاق چه زمانی و چگونه رخ خواهد داد، هنوز مشخص نیست چون عربستانی ها هیچگونه همکاری با مقامات ایرانی در این باره نمی کنند.

وی با اعلام این که نخستین پرواز بازگشت حجاج ساعت ۱۱:۵۰ فردا(دوشنبه ۶ مهر) در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به زمین خواهد نشست، از آمادگی کامل مسوولان این فرودگاه برای پذیرش پروازهای عادی و حتی فوق العاده بازگشت حجاج خبر داد.

سیدی گفت: روزانه یک هزار حاجی با حدود ۵ پرواز وارد این فرودگاه می شوند و امیدواریم با توجه به این که حجاج امسال آسیب روحی بسیار شدیدی دیده اند، بتوانیم میزبان خوبی در محیط فرودگاهی برای آنان باشیم.

وی از مستقبلین حجاجی که پرواز بازگشت آنها در این فرودگاه به زمین خواهد نشست، خواست تا همکاری لازم را برای پیشگیری از ازدحام بیش از اندازه در این فرودگاه و همچنین مسیرهای منتهی به آن انجام دهند.

سیدی تاکید کرد: از مستقبلین هر یک از حجاج تهرانی و ۶ استان سمنان، البرز، قم، قزوین، لرستان و مرکزی و همچنین شهر کاشان می خواهیم تا حداکثر با یک دستگاه وسیله نقلیه به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیایند تا از ازدحام بیش از حد در محوطه ها و پارکینگ های فرودگاه کاسته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به فاجعه رخ داده در منا، هم حجاج و هم مستقبلین آنها دچار استرس و فشار روحی زیادی هستند بنابراین از مستقبلین می خواهم تا همکاری لازم برای کاهش ازدحام جمعیت در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) انجام دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا