دیپلمات ایرانی در بین جان‌ باختگان حادثه منا

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز گفت: متاسفانه یکی از همکاران ما در وزارت امور خارجه در حین اجرای وظیفه جان خود را از دست داده است. بر اساس اخبار اعلام‌شده آقایی‌پور سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی در این حادثه جان خود را از دست داده است. آقایی‌پور اولین سفیر ایران در …

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز گفت: متاسفانه یکی از همکاران ما در وزارت امور خارجه در حین اجرای وظیفه جان خود را از دست داده است.

بر اساس اخبار اعلام‌شده آقایی‌پور سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی در این حادثه جان خود را از دست داده است.

آقایی‌پور اولین سفیر ایران در لوبلیانا بود که در دوره وزارت منوچهر متکی وزیر امور خارجه اسبق به این سمت منصوب و در دوران وزارت علی‌‌اکبر صالحی سفارت ایران در اسلوونی افتتاح شد.

همچنین اخبار ضد و نقیضی درباره فوت غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در بیروت و رئیس اداره خلیج فارس و خاورمیانه در وزارت امور خارجه در حادثه منا در این چند روز منتشر شده که هنوز اخبار دقیقی از سرنوشت رکن‌آبادی در دست نیست.

نوشته های مشابه

از دیگر سو احمد فهیما معاون اداره نمایندگی‌های تشریفات وزارت امور خارجه نیز از جمله مفقودان حادثه مناست.

در پی حادثه منا در روز پنجشنبه دوم مهر ماه حدود ۲ هزار زائر حج تمتع جان باختند که براساس آخرین اخبار تعداد فوت‌شدگان ایرانی این حادثه تاکنون ۱۳۶ نفر است و تعداد مجروحان نیز ۹۰ نفر که شماری از آنها مرخص شدند و بقیه در مراکز درمانی سعودی و مرکز پزشکی ایران بستری شده و براساس آخرین اطلاعات ۳۴۴ نفر نیز مفقود هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا