ادعای تماس بارزانی با سردار سلیمانی

“ریان الکلدانی” بدون اشاره به زمان مکالمه تلفنی میان سردار سلیمانی و بارزانی، خاطر نشان کرد: اگر نقش ایران در عراق نبود، اکنون ابوبکر البغدادی در منطقه خضرا بود. (ساختمانهای دولت و پارلمان عراق و برخی نهادهای این کشور از جمله کمیساریای عالی انتخابات و برخی وزارتخانه ها و همچنین کاخهای ریاست جمهوری و تعدادی …

“ریان الکلدانی” بدون اشاره به زمان مکالمه تلفنی میان سردار سلیمانی و بارزانی، خاطر نشان کرد: اگر نقش ایران در عراق نبود، اکنون ابوبکر البغدادی در منطقه خضرا بود. (ساختمانهای دولت و پارلمان عراق و برخی نهادهای این کشور از جمله کمیساریای عالی انتخابات و برخی وزارتخانه ها و همچنین کاخهای ریاست جمهوری و تعدادی سفارتخانه در منطقه الخضراء قرار دارد)

الکلدانی روز سه شنبه در گفت وگو با برنامه “بربع ساعه” از شبکه السومریه خاطر نشان کرد: ایران، هم با سلاح و هم با مشورت ازما پشتیبانی و حمایت کرد و اگر ایران نبود، ابوبکر البغدادی اکنون در منطقه الخضرا بود.

وی در توضیح این گفتۀ خود خاطر نشان کرد: بسیاری افراد که نقاب سیاستمدار به چهره زده اند و همچنان در دولت و کابینه به فعالیت مشغول هستند، با داعش همکاری و به داعشی ها برای ورود به موصل کمک کردند و ما پس از آزادی موصل، برای رسوا کردن این افراد، اطلاعات و اسنادی که در اختیار داریم را افشا خواهیم کرد.

الکلدانی تاکید کرد: داعش، سرطانی بدخیم است که اگر در عراق نابود نشود، به همه کشورها منقل خواهد شد.

این فرمانده بسیج مردمی عراق، همچنین گفت: وقتی داعش، به نزدیکی اربیل رسید، مسعود بارزانی با قاسم سلیمانی تماس گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا