ارائه خدمات ۳G با سرعت فعلی اینترنت بعید است

محمد حسین طاهری کارشناس مخابرات در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت : در حال حاضر که اینترنت در کشور با برخی مشکلات و محدودیت هایی مواجه است به نظر می رسد با ورود اپراتور سوم و ارائه برخی خدمات ارزش افزوده که مرتبط با اینترنت است نیز این اپراتور با مشکل مواجه شود .وی افزود …

محمد حسین طاهری کارشناس مخابرات در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت : در حال حاضر که اینترنت در کشور با برخی مشکلات و محدودیت هایی مواجه است به نظر می رسد با ورود اپراتور سوم و ارائه برخی خدمات ارزش افزوده که مرتبط با اینترنت است نیز این اپراتور با مشکل مواجه شود .
وی افزود :در حال حاضر سرعت اختصاص یافته برای هر کاربر ۱۲۸ مگابیت بر ثانیه است که به جرات می توان گفت این مقدار نیز به یک کاربر اختصاص داده نمی شود بلکه بین ۱۰ کاربر به اشتراک گذاشته می شود از این رو با افزایش ضریب اشتراک و قرار نگرفتن سرعت واقعی ۱۲۸ مگابیت بر ثانیه  به کاربران آنها با دردسرهایی برای اتصال به اینترنت مواجه می شوند.
وی افزود :اگر سرعت واقعی ۱۲۸ مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار بگیرد برای آنها بسیار مفید است چرا که نیمی از مشکلات کاربران مرتفع می شود .
وی در ادامه به اپراتور سوم و خدمات ارزش افزوده ای که این اپراتور قرار است با نسل سوم برای کاربران به ارمغان بیاورد اشاره کرد و گفت :به نظر می رسد این اپراتور از یکسری پورتال و محتوا برای ارائه خدمات ارزش افزوده استفاده کند که سرعت اینترنت در آن دخیل نباشد چراکه ارائه خدمات ارزش افزوده ای که اینترنت در آن دخیل باشد با این سرعت و پهنای باند بعید به نظر می رسد .
وی خاطرنشان کرد :اگر اپراتور سوم بتواند سرویس هایی که مشترکان تلفن همراه تا به امروز از آن محروم بوده اند  را ارائه کند به طور قطع فضا را برای ایجاد خدماتی چون اینترنت پر سرعت بر روی موبایل ایجاد می کند ،در نتیجه شاید ببتواند بدون محدودیت به این مهم ورود کند البته اگر نظر سازمان رگولاتوری مثبت باشد .
این کارشناس مخابرات تصریح کرد :برای ارائه خدمات ارزش افزوده همت اپراتور نیز بسیار مهم است به عنوان مثال  اپراتورایرانی –خارجی MTN (  ایرانسل )ابتداMMS را به مشترکانش ارائه داد ولی به دلیل نبود قوانینی در این خصوص از سوی سازمان بازرسی کل کشور  ارائه این خدمت تا تدویین آیین نامه و تصویب آن متوقف شد،حال اینکه این خدمت ارزش افزوده دارای قوانین و مقررات خاصی است از سوی اپراتور ارائه دهنده جدی گرفته نمی شود چرا که این اپراتور درامدش را از مکالمه و پیامک به دست می آورد و دیگر جدی گرفت این خدمت برایش معنا ندارد.
وی افزود :اگر اپراتور سوم هم بدین گونه عمل کند و خدماتش به ابتدایی ترین خدمات (مکالمه و پیامک ) محدود شود به طور قطع هیچ جاذبه ای برای مشترکان ندارد و تنها نسل سوم را یدک می کشد.
۱۸۲/۱۶۱
          

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا