۲۰۱۲ پایان آدرس‌های اینترنتی

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از بی بی سی، عده‌ای تصور می‌کنند که در این تاریخ یک تغییر کلی در ساختار دنیا اتفاق می‌افتد و دنیا دگرگون خواهد می‌شود. این در حالی است که کارشناسان به تازگی پیش‌بینی کرده‌اند که آخرین آدرس‌های اینترنتی در ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۱ منتشر خواهد ‌شد و یک …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از بی بی سی، عده‌ای تصور می‌کنند که در این تاریخ یک تغییر کلی در ساختار دنیا اتفاق می‌افتد و دنیا دگرگون خواهد می‌شود. این در حالی است که کارشناسان به تازگی پیش‌بینی کرده‌اند که آخرین آدرس‌های اینترنتی در ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۱ منتشر خواهد ‌شد و یک سال بعد از این تاریخ یعنی در سال ۲۰۱۲ تمام ظرفیت آدرس‌های موجود در اینترنت تمام خواهد شد.
به گفته کارشناسان، کمتر از ۱۸ ماه دیگر آدرس‌های اینترنتی با محدودیت بزرگی مواجه خواهد شد، البته تا آن زمان طرح‌های جدیدتری برای آدرس‌دهی در اینترنت تصویب خواهد شد، اما بسیاری از شرکت‌ها و کشورها خیلی دیر با آن سازگار شده و به ساختار جدید روی می‌آورند.
هر ابزاری برای اتصال به اینترنت به یک آدرس IP نیاز دارد، زیرا تنها در این صورت است که می‌توان مطمئن بود هر ایمیل یا پیامی به شخص مورد نظرمان ارسال می‌شود. 
ساختار اینترنت تنها بر پایه چهارمین نسخه طرح نشانی‌دهی پروتکل (IPv4) مبتنی است که این پروتکل ظرفیت چهار میلیارد آدرس را دارد. البته ظرفیت نسخه ششم آن (IPv6) ظرفیت چند تریلیون آدرس اینترنتی را خواهد داشت.
به هر حال باید گفت که رشد اینترنت با توجه به محدودیت آدرس‌دهی که به مخزنی کوچک تشبیه شده، به زودی با چالش بزرگی مواجه خواهد شد. در دهه ۱۹۷۰ چهار میلیارد آدرس اینترنتی با توجه به تعداد کاربران آن موقع رقم مناسبی بوده،‌ اما با رشد سریع وب گسترده جهانی این نشانی‌های آنلاین گویی ته کشیده‌اند.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا