بازار پر مصرف گوشی در سیطره چینی ها

اما رفته رفته این گوشی ها توانستند جای خود را در میان گوشی های اصل و گارانتی دار و حتی گوشی های تولید داخلی تا جایی باز کنند که نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده و بسیاری از مردم ترجیح دادند به جای خرید گوشی گارانتی دار برند معروف ، از گوشی …

اما رفته رفته این گوشی ها توانستند جای خود را در میان گوشی های اصل و گارانتی دار و حتی گوشی های تولید داخلی تا جایی باز کنند که نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده و بسیاری از مردم ترجیح دادند به جای خرید گوشی گارانتی دار برند معروف ، از گوشی های غیر اصل چینی با همان برند و مدل استفاده کنند.
اگر بگوییم که هم اکنون نزدیک به  ۱۰۰ درصد بازار گوشی های تلفن همراه تحت سیطره گوشی های چینی قرار دارد اغراق نکرده ایم، چرا که تمامی برندهای معتبر جهانی به دلیل نزدیکی کشور چین به دلیل کاهش هزینه ها در حمل و نقل به تولید و انتقال گوشی از چین به کشورهای منطقه پرداخته اند.
ناگفته نماند گوشی هایی که با برندهایی همچون نوکیا، سونی اریکسون و غیره وارد بازار می شوند و ساخت کشور چین هستند با استاندارهای این شرکت ها تولید می شوند و از لحاظ کیفیت با گوشی های بی نام و نشان چینی زمین تا آسمان فرق دارند.
عرضه گوشی های چینی در بازار داخلی در حالی است که گوشی های بی نام و نشان فاقد قیمت ثابتی هستند و بهای فروش آنها تنها به سلیقه فروشنده تعیین می شود.
دست اندرکاران بازار، مهم ترین عامل در کاهش قیمت گوشی‌های چینی را مشابه بودن آنها با گوشی ها صاحب برند می دانند .
آنها معتقدند که این گوشی ها از لحاظ طراحی مشابه هستند و تنها از نظر کیفیت و امکانات با هم تفاوت دارند.
این گوشی های ساخت چشم بادامی ها نیز به دلیل تشعشات غیراستاندارد و نداشتن تجهیزات مخابراتی بین المللی برای مصرف کننده زیانبار هستند و به همین علت پیش بینی می شود گوشی های چینی به علت غیر استاندارد بودن، تاثیرات نامطلوبی روی مصرف کنندگان نهایی داشته باشند.
هرچند با گذشت زمان گوشی های چینی از زمان اولیه عرضه در بازار تلفن همراه توانست مورد انتخاب بسیاری از کاربران قرار گیرد، اما با گذشت زمان با اثبات شدن بی کیفیت بودن این نوع گوشی ها، تقاضا برای خرید آنها به طور چشمگیری کاهش یافت به طوری که طی روزهای اخیر گوشی های چینی به ندرت در پشت ویترین مغازه ها دیده می شود.
این نوع گوشی ها که بعد از مرور زمان دچار مشکل نرم افزاری و سخت افزاری می شوند، کاربران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
انتظار می رود دولت به حوزه تلفن همراه ونیاز حدود ۶۰ میلیون مشترک حاضر در این بازار با دقت نظر بیشتری توجه کرده وضمن منطقی کردن تعرفه های واردات به حرج و مرج موجود در این بازار ۶۰ میلیونی خاتمه بخشد.
۱۲۹/۱۶۱/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا