تعرفه های ارتباطی عادلانه می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، صابر فیضی درتشریح عملکرد شرکت مخابرات ایران مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران گفت: هم اکنون۱۱ میلیون خط تلفن همراه از تلفن ثابت بیشتر عرضه شده که ضریب نفوذ همراه اول و تالیا به ۵۰ درصد می رسد و امیدواریم با ورود اپراتور هایی دیگر بتوانیم این میزان …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، صابر فیضی درتشریح عملکرد شرکت مخابرات ایران مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران گفت: هم اکنون۱۱ میلیون خط تلفن همراه از تلفن ثابت بیشتر عرضه شده که ضریب نفوذ همراه اول و تالیا به ۵۰ درصد می رسد و امیدواریم با ورود اپراتور هایی دیگر بتوانیم این میزان ضریب نفوذ را همچنان حفظ کنیم .
وی گفت:از سال ۸۶ وضعیت تلفن ثابت در تمام جهان رو به نزول است که این شرایط هنوز در ایران ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه ۹۶.۶ درصد جاده های اصلی تحت پوشش اپراتور اول قرار دارد، گفت : تعداد شهر های کشور به ۱۱۰۲ شهر می رسد که تمامی آن ها تحت پوشش همراه اول قرار دارد .
فیضی گفت : ۸۳.۵ درصد روستا ای کشور دارای ارتباط می باشد که در حوزه ارتباطات سیار از جهش بالایی برخوردار بوده است.
مدیرعامل شهرکت مخابرات ایران گفت: با خصوصی شدن مخابرات موارد مالی گوناگونی به این شرکت تحمیل شده است که مخابرات در زمان دولتی بودن خود موظف به پرداخت آن ها نبود .
وی تصریح کرد: مخابرات در بازار بورس با ۴۵۰ میلیارد سهم رتبه نخست را به خود اختصاص داده که سهم دولت از سود مخابرات ۴۴۹۶ میلیارد ریال ، سهم عدالت ۱۲۸۴ میلیارد ریال ، سهم سهامداران خود ۳۲۱ میلیارد ریال و سهم کارکنان ۳۲۱ میلیارد ریال مشخص شده است .
فیضی ادامه داد : پیش بینی سود سال ۸۸ شرکت مخابرات ۲۷۱ ریال بوده اما سود محقق شده ۳۷۳ ریال اعلام شد و پیش بینی سود سال  ۸۹ این شرکت ۲۱۴ ریال است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بهبود روند سودآوری و تبدیل شدن به برترین نماد بورسی این شرکت را از اهم برنامه های مخابرات اعلام کرد و گفت : این اتفاق با افزایش درآمد های مخابرات، بهره گیری از بازار اینترنت پرسرعت و انعقاد قرارداد بانکی با استفاده از برترین مشاوران بین المللی امکان پذیر خواهد بود.
 وی ادامه داد: طبق اسناد سود پیش بینی سال ۸۹مبلغ ۲۱۴ ریال اعلام شده و پیش بینی می شود که سود سال ۸۹ بیش از سال ۸۸ محقق شود.
به گفته وی ؛اجرای قانون هدف مند کردن یارانه ها این پیش بینی ها را دردستخوش تغییر خواهد کرد که بعد از اجرای قانون رقم اصلی آن مشخص خواهد شد.
وی عادلانه کردن نرخ ارتباطی را جز اهداف مخابرات دانست و گفت تغییر نرخ تعرفه ها از برنامه های اصلی این شرکت در آینده خواهد بود .
فیضی ضریب نفوذ تلفن ثابت را در مقایسه با آمار جهانی مناسب ارزیابی کرد و گفت در سال ۲۰۰۸ در زمینه تلفن ثابت دارای ظریب نفوذ ۳۴.۳ بوده ایم .
وی گفت: همچنین در این سال ضریب نفوذ همراه اول و تالیا  ۴۲.۹۸ درصد بوده است و ظریب نفوذ اینترنت ۳۱.۳۷ درصد اعلام شده است.
فیضی سود پیشنهادی هر سهم مخابرات را ۳۰ تومان پیشنهاد داد.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا