دولت برای الکترونیکی کردن خدمات عزم راسخ دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از مخابرات خراسان رصوی، علی کارگزار اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته درباره گسترش خدمات الکترونیکی درسطح استان، از اول تیر ماه سال جاری هیچ گونه قبوضی از مشترکان ساکن در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور توسط بانک‌ها دریافت نمی‌شود و مشترکان ناگزیر به استفاده …

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از مخابرات خراسان رصوی، علی کارگزار اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته درباره گسترش خدمات الکترونیکی درسطح استان، از اول تیر ماه سال جاری هیچ گونه قبوضی از مشترکان ساکن در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور توسط بانک‌ها دریافت نمی‌شود و مشترکان ناگزیر به استفاده از شیوه‌های الکترونیکی خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی درباره پرداخت غیرحضوری درمخابرات از طریق ۱۸۱۸ دیری است که آغاز شده و سایر سازمان‌ها نیز باید اطلاع‌رسانی در این باره را برروی قبوض و از طریق رسانه‌ها آغاز کنند تا فرهنگ‌سازی لازم پیرامون ترغیب مردم به استفاده از خدمات الکترونیک صورت گیرد.
کارگزار استفاده از خودپردازها و دستگاه‌های pos را دارای بیشترین استقبال از سوی شهروندان برشمرد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام مغازه‌ها مجهز به دستگاه pos شده و این دستگاه در همه‌جا در اختیار شهروندان باشد.
دراین جلسه همچنین کارشناس و مسئول ساخت شرکت مخابرات خراسان رضوی به تشریح ویژگی‌های سامانه ۱۸۱۸ پرداخت و گفت: اعلام بدهی تلفن ثابت وهمراه، پرداخت بدون نیاز به قبض، وصل یک ساعته تلفن پس از پرداخت قبوض، دریافت ریزمکالمات به صورت شنیداری و فاکس و … از دیگر خدمات ارائه شده از سوی سامانه ۱۸۱۸ به‌ شمار می‌رود‌.
حسن آشفته افزود: در حال حاضر چهارلینک E1 با ۱۲۰کانال ورودی و خروجی به سامانه ۱۸۱۸ اختصاص دارد و از اول سال جاری تاکنون ۶۰۴ هزار تماس با سامانه مزبور برقرار شده است.
استقبال ۵۹ درصد مشهدی‌ها و ۱۹ درصدی کل استان از پرداخت غیرحضوری درآخرین دوره، اختصاص جایزه خوش حسابی به مشترکان، صرفه‌جویی ۸۰ میلیارد تومانی درصورت استفاده مردم از خدمات الکترونیکی و … از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا