بازار تلفن همراه در انتظار یک معجزه

 فروشندگانی که چشم امید به مخاطبان و متقاضیان تلفن همراه دارند تا شاید بتوانند با خرید گوشی های به روز بازار را از این رکود خارج کنند، رکودی که به گفته فعالان بازار تلفن همراه از از سال ۸۸ شروع شد  و همچنان ادامه دارد.  به گونه ای که با توجه به اتفا ق های …

 فروشندگانی که چشم امید به مخاطبان و متقاضیان تلفن همراه دارند تا شاید بتوانند با خرید گوشی های به روز بازار را از این رکود خارج کنند، رکودی که به گفته فعالان بازار تلفن همراه از از سال ۸۸ شروع شد  و همچنان ادامه دارد.  به گونه ای که با توجه به اتفا ق های اخیر بازار و ورود گوشی های جدید با برند های مختلف نیز نتوانسته است  خواب زمستانی بازار تلفن همراه را از بین ببرد ، خوابی که همچنان ادامه دارد و بهار ۸۹ نیزنتوانسته است منجر به  بیداری  آن شود.
در این خصوص محمد قاسمی، فروشنده تلفن همراه و از فعالان بازار به خبرنگار ما گفت: فروش گوشی تلفن همراه به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده، به طوری که پرفرو شترین برندها نیز فروش خود را در بازار تلفن همراه از دست دادند و فروش گوشی به حداقل رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: به نظر میرسد از نظر اقتصادی نیز امکان خرید وجود ندارد ،همچنین با توجه به ورود گوشی های ارزان قیمت  و کارایی بالایی که این گوشی ها  دارند، کاربران تلفن همراه ترجیح می دهند بیشتر این گوشی ها را  هرچند با  برند گمنام بخرند و  برندهای معروف و گوشی های گران قیمت که از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه انیست،دیگر طرفدار آنچنانی ندارد.
قاسمی افزود: البته در  شرایط فعلی نیز هستند کاربرانی که ترجیح می دهند گوشی شیک و با برند معروف در دست بگیرند که البته در این بین گوشی بازها و عشق گوشی ها نیز نگذاشته اند بازار به طور کامل بخوابد و خرید و فروش به صفر برسد.
همچنین ایمان آقایی، از فعالان تلفن همراه البته در بیرون از پاساژ علاءالدین نیز به خبرنگار ما گفت: رونق تلفن همراه در بیرون از پاساژ و در مجموع خیابان جمهوری نه تنها بد نیست بلکه بسیار خوب و غیرقابل انتظار است.
وی خاطرنشان کرد: انواع و اقسام گوشی ها با برندهای مختلف و قیمتهای مناسب در بیرون از پاساژ علاءالدین وجود دارد.
وی گفت: قیمت این گوشی ها که همتای آنها در داخل علاءالدین نیز پیدا می شود یا اینکه حتی گوشی هایی که در داخل نیست در دست دستفرو شها وجود دارد و خرید و فروش می شود و رونق بیرون پاساژ بسیار خوب است و همین مساله باعث شده در برخی مواقع فروشندگان پاساژ نیز به بیرون پاساژ برای خرید و فروش مراجعه کنند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا گوشی دستفرو شها گارانتی نیز دارد، گفت: گارانتی نه تنها در گوشی، بلکه در هیچ کالایی در ایران معنی ندارد و تنها یک پول اضافه است که پرداخت می شود چراکه هیچ قطعه ای را شامل نمی شود.
۱۸۲/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا