شعبات دادگاه های جرایم رایانه ای باید افزایش یابد

باقر افخمی عضو اصلی شورای حل اختلاف رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و اینترنتی دادگستری استان تهران درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: در شرایط حاضر سواد و آگاهی افراد جامعه به منظور احقاق حقوقشان  درحوزه سایبرافزایش یافته است.وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشور بیشترشده و دسترسی افراد در سنین مختلف بالا …

باقر افخمی عضو اصلی شورای حل اختلاف رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و اینترنتی دادگستری استان تهران درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: در شرایط حاضر سواد و آگاهی افراد جامعه به منظور احقاق حقوقشان  درحوزه سایبرافزایش یافته است.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشور بیشترشده و دسترسی افراد در سنین مختلف بالا رفته و نوع استفاده کاربری حرفه ای درحال افزایش است، اظهار داشت: درهمین راستا تخلفات دراین حوزه نیزمتنوع تر و شدت یافته است.
وی افزود:ضرورت ایجاد یک نهاد مستقل برای احقاق حق افراد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان دهنده ریز بینی و دقت قوه قضاییه به این مسئله است.
 افخمی بررسی جرایم رایانه‌ا‌ی را تخصصی ارزیابی کرد و افزود: بایدرسیدگی به این جرایم از سوی افراد متخصص و خبره انجام گیرد .
به گزارش موبنا شورای حل اختلاف ویژه دعاوی اینترنتی، همه جرائم رایانه ای رسیدگی می کند وآرای صادره در این مجتمع مانند تمام احکام صادره محاکم قضایی لازم الاجرا است و ضابطان قوه قضاییه مکلف به اجرای آرای صادر شده از سوی شورا هستند.براساس ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۸۹قانون برنامه سوم و موضوع ۱۳۴ قانون برنامه چهارم، همه مراجع دولتی و عمومی و ضابطان دادگستری، مکلف به همکاری کامل و و اجرای آرا از سوی شورای حل اختلاف هستند.
۱۱۷/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا