کریمی: تاج دل درد بگیرد، فوتبال تعطیل می‌شود!

کریمی که فعلا دور از فوتبال است و از بیرون نظاره گر قضایای فوتبالی است، صحبت های جالبی در مورد تیم‌ملی، انتشار لیست قراردادها و وضعیت این روزهای فوتبال ایران می‌ کند. پتانسیل فوتبال ملی ما بالاتر از این است دو بازی ایران ـ گوام و ایران ـ هند را به شکل کامل تماشا نکردم …

کریمی که فعلا دور از فوتبال است و از بیرون نظاره گر قضایای فوتبالی است، صحبت های جالبی در مورد تیم‌ملی، انتشار لیست قراردادها و وضعیت این روزهای فوتبال ایران می‌ کند.

پتانسیل فوتبال ملی ما بالاتر از این است

دو بازی ایران ـ گوام و ایران ـ هند را به شکل کامل تماشا نکردم اما جسته گریخته بازی ها را دیده ام و هنوز هم اعتقاد قبلم را دارم. پتانسیلی که فوتبال ما در سطح ملی دارد، بسیار بالاتر از این چیزی است که نشان می‌ دهد. در حالی که ما با ظرفیتی که داریم خیلی راحت تر می‌ توانیم به جام‌جهانی صعود کنیم، اما در آخرین صعود مسائلی مثل بخت و اقبال هم وسط بوده که البته من نمی‌ خواهم بحث آن را وسط بکشم.

ستاره های ما در قالب تیمی افت می‌ کنند

بحث جوانگرایی در تیم‌ملی مطرح است اما مهدی طارمی و عالیشاه و … جوان ۱۸ ساله نیستند. طارمی ۴ سال پیش در لیگ‌برتر برای خود ما در شاهین بوشهر بازی می‌ کرد و یا امید عالیشاه چند سال پیش در راه‌آهن توپ می‌ زد ولی همین که این ها توانسته اند توانمندی خود را نشان بدهند هنری است که باید در موردش بحث کرد. در کل بازیکنان به لحاظ فردی توانمند هستند و هنگامی در قالب تیم قرار می‌ گیرند، این توانایی ها کاسته می‌ شود. بردهای تک و توک تیم‌ملی روی حرکات فردی است و توفیقات ما روی اصل توانمندی های فردی بازیکنان است.

کار تیمی تیم‌ملی در سطح صفر است

این بحث را اینطور توضیح می‌ دهم که بازیکنان تیم‌ملی اگر با آمادگی ۹۰درصد در تیم کنار هم قرار بگیرند، مجموع توانایی و آمادگی آنها باید بسیار بالاتر از صددرصد باشد و اساسا به همین دلیل هم هست که توقعات از تیم‌ملی بالاست اما برعکس بازیکنان در مجموع کار تیمی، توانایی شان پایین می‌ آید و همانطور که گفتم همین تک مضراب های فردی است که کار ما را درمی آورد والا کار تیمی در تیم‌ملی ما صفر است.

حفظ توپ تیم‌ملی ضعیف است

در جام‌جهانی، در بازی مقابل بوسنی ما باید طوری بازی می‌ کردیم که گل نخوریم. در این شرایط شما باید حفظ توپ کنید و تعداد پاس هایتان را بالا ببرید اما متاسفانه در همین بازی میانگین پاس های درست ما به حداقل رسید و حفظ توپ ما هم همینطور. این آماری است که خود فدراسیون داده. مالکیت بازی یک قاعده مهم در فوتبال امروز است شما اگر به بازی با هند دقت کرده باشید می‌ بینید که تعداد ضرباتی که ما در زمین حریف زدیم خیلی کم بوده. در آن بازی ما کدام صحنه را خلق کردیم که مشمول قاعده تیمی بود و تاکتیک کلی تیم در آن به چشم می‌ خورد؟ اگر کسی صدای من را می‌ شنود، جواب بدهد…

در فوتبال پنهانکاری نداریم

به نظر من انتشار لیست قراردادها کار خوبی است زیرا ما در فوتبال پنهانکاری نداریم که اگر داشته باشیم، منجر به همین بلایی می‌ شود که سر خود ماها آمده. در اصل وظیفه اصلی سازمان لیگ تسویه مالی و تراز مالی باشگاه هاست تنها چیزی که ای اف سی و فیفا رویش نظر دارند. ما فرض را بر این می‌ گذاریم که استقلال و پرسپولیس به بازی های آسیایی بروند و اگر با تراز منفی باشد صددرصد ای اف سی اجازه نمی‌ دهد که این دو در مسابقات شرکت کنند. بنابراین پنهانکاری کاملا بی معناست.

خواستم پولم را بگیرم گفتند تاج مسافرت است

من برای تمامی کسانی که در فوتبال زحمت می‌ کشند، احترام قائلم اما فوتبال ما تحت عنوان سازمان لیگ باید تسویه حساب را اولین هدفش قرار دهد و سایر مسائل در ارزش پایین تری قرار می‌ گیرد. من می‌ خواستم امروز برای پیگیری طلب هایم به فدراسیون و سازمان لیگ بروم. باید پول من را چه دارند چه ندارند، بدهند. اگر ندارند در سازمان لیگ را ببندند. البته آقای تاج امروز مسافرت بود و تشریف نداشت و بنابراین من نرفتم.

قرعه کشی مسابقات را به من بسپارید

به جز مسائل مالی اگر مساله قرعه کشی مسابقات لیگ و جام‌حذفی را به من و ۲ تا از دوستانم بسپارند، خیلی راحت برایشان کار را انجام می‌ دهیم. ما می‌ توانیم یک ساله برنامه مسابقات لیگ و جام‌حذفی را بدهیم و حتی تا مسابقات جام‌جهانی قطر که مسابقات در ژانویه برگزار می‌ شود از حالا برنامه بدهیم. نام تیم ها را جلویمان می‌ گذاریم و برنامه ریزی می‌ کنیم. اگر بیشتر از ۴ ساعت زمان برد، بیایند و ما را دار بزنند. کاری که سازمان لیگ انجام می‌ دهد این است که دو، سه گوی را بالا می‌ آورد و نشان می‌ دهد! غیر از این است؟

اگر تاج از عهده اش برنمی آید کنار بکشد

آقای تاج عزیز از دوستان صمیمی من است و مدیر من بوده، او یکی از بهترین مدیران زمانی که من مربیگری می‌ کردم بوده است اما وی در حال حاضر درگیر، گرفتار، مریض و مصدوم است! حالا شاید راضی نباشد من بگویم ولی به هر حال ایشان جانباز جنگ هستند. باید کارهای سنگین سازمان لیگ به عهده کسی گذاشته شود که زمان دارد. اگر به شخصه من مریض هستم باید به دنبال مریضی خودم بروم و اگر بدانم این مریضی ام به دیگران، وقت شان، پولشان، خانواده شان و غیره صدمه می‌ زند، باید خودم کنار بکشم و این مساله از فرمایشات بارز حضرت امام است که اگر حتی مسوولیتی به کسی واگذار شد و آن شخص دید شرایط برای انجام مسوولیت مهیا نیست، می‌ تواند بگوید من نمی‌ توانم و نیستم.

تاج یک دل درد ساده بگیرد فوتبال مملکت تعطیل می‌ شود

متاسفانه سازمان لیگ قائم به فرد است و هنگامی که آقای تاج حضور ندارد، هر چه که به آقای بهروان بگویی می‌ گوید من نمی‌ دانم یا مثلا به آقای کاظمی بگویی او هم همین جواب رامی دهد. خلاصه بگویم تاج باشد سازمان لیگ هست، تاج نباشد سازمان نیست و این بدترین نوع مدیریت است. حالا اینکه خودش این مساله را قبول کرده تا دیگران در اختیارش گذاشته اند را نمی‌ دانم ولی در همین راستا کار را ادامه داده و تمام مشکلات متوجه خودش و سنگینی این بار روی خودش بوده و این غلط ترین نوع مدیریت است و هنگامی آقای تاج یک دل درد ساده بگیرد، یک هفته فوتبال مملکت تعطیل است و متاسفانه یک چیز بد دیگری که در سازمان لیگ وجود دارد. این است که برای مثال اگر کسی طلبش را می‌ خواهد آرام جلو برود، کلاهش پس معرکه است ولی کسی که با داد و بیداد جلو بیاید، در صف جلوتر از همه می‌ ایستد.

حق خانواده ام را هنوز نگرفته ام

این تسویه حساب کردن ها هنوز در فوتبال ما جا نیفتاده است برای مثال ملوانی ها به من بدهکارند بدون اینکه به ما من تسویه ای انجام بدهند، قلعه‌نویی را آوردند و بدون اینکه با قلعه‌نویی تسویه کنند حمید استیلی را آوردند و این ضربه ای است که به خانواده ما زده می‌ شود چون پولی که تسویه نکرده اند متعلق به خانواده من است. شما مطمئن باشید که پول را هرطور شده می‌ توان گرفت اما بهتر است سازمان لیگ طبق مقررات خودش پول را بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا