نگاهی به مشخصات فنی تبلت هوآوی در بازار

به گزارش خبرنگار موبنا،Huawei MediaPad X1 ابعادی برابر با ۷.۱۸ × ۱۰۳.۹ × ۱۸۳.۵ میلی متری دارد و این بدان معناست که این مدل یکی از ظریف ترین تبلت های هفت اینچی موجود در بازار است. وزن این تبلت نیز به طرز شگفت آوری کم است به طوری که می توان گفت این تبلت تنها …

به گزارش خبرنگار موبنا،Huawei MediaPad X1 ابعادی برابر با ۷.۱۸ × ۱۰۳.۹ × ۱۸۳.۵ میلی متری دارد و این بدان معناست که این مدل یکی از ظریف ترین تبلت های هفت اینچی موجود در بازار است.
وزن این تبلت نیز به طرز شگفت آوری کم است به طوری که می توان گفت این تبلت تنها ۲۳۹ گرم وزن دارد و از این لحاظ، در برابر وزن ۲۹۹ گرمی نکسوس ۷ مدل ۲۰۱۳ و وزن ۳۴۱ گرمی آیپد مینی ۲، در جایگاه مناسبی قرار دارد.
در بخش جلویی این تبلت از کلیدهای فیزیکی خبری نیست. در لبه سمت چپ هم هیچ کلید یا درگاهی دیده نمی شود.
لبه سمت راست این تبلت میزبان دکمه های پاور (روشن/خاموش) و کنترل صدا است.
بخش فلزی پشت دستگاه صاف و یکدست است و تنها لوگوی شرکت هوآوی در نیمه بالایی آن دیده می شود. در بالا و پایین بخش پشتی تبلت، دو نوار پلاستیکی وجود دارد.
بر روی نوار بالایی، سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین همراه با یک فلش LED جلوه نمایی می کند و بر روی نوار پایینی هم اسپیکر تبلت تعبیه شده است.
هوآوی در این مدل ایسوس یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی به همراه فلش LED قرار داده است. این محصول هوآوی به خاطر طراحی ارگونومیکی که دارد، حقیقتا در قامت یک تلفن هوشمند ظاهر شده است.
huawei-mediapad-x1-2

بنابراین، وجود دوربینی این چنینی در این تبلت آن قدرها هم انقلابی نیست. هوآوی از سنسور Exmor R سونی در این تبلت استفاده کرده است. عملکرد این دوربین در ثبت تصاویر و همچنین ضبط تصاویر ویدیویی کاملا رضایت بخش است.
به لطف مگاپیکسل بالای این دوربین، جزئیات زیادی در تصاویر ثبت شده توسط آن دیده می شود. حالت های زیادی نیز برای عکاسی در نظر گرفته شده و حالت Smart یکی از آن هاست.
هوآوی برای دوربین جلویی یا همان وبکم، یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است.
تبلت Huawei MediaPad X1 دارای صفحه نمایش هفت اینچی مجهز به فناوری LTPS با رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ مرزهای full HD را در نوردیده است.
فناوری های به کار رفته در این نمایشگر سبب شده تا زاویه دید بسیار بالایی در این تبلت دیده شود.
شفافیت تصاویر و کیفیت رنگ ها در نمایشگر این تبلت به بهترین شکل ممکن به چشم می آیند.
هوآوی در صفحه نمایش این تبلت از دو ترفند تکنولوژیک برای بهتر دیده شدن رنگ ها بهره برده است که یکی به حداقل رساندن حاشیه های دور نمایشگر و دیگری طراحی آیکون های دیدنی در رابط کاربری این تبلت است.
huawMEDIAPADx1_1

پردازشگر ۴ هسته ای این محصول با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز، بر روی چیپ ست Hisilicon Kirin 910 قرار گرفته و در کنار دو گیگابایت رم DDR3 وظیفه اجرای سیستم عامل و اپلیکیشن های اندرویدی را بر عهده دارد.
از سوی دیگر، Mali-450MP4 هم وظیفه پردازش های گرافیکی این تبلت را انجام می دهد.
تبلت Huawei MediaPad X1 با سیستم عامل ۴.۲.۲ روانه بازار شده است.
درواقع می توان گفت که هوآوی سخت افزار مناسبی را برای این تبلت در نظر گرفته است.
این تبلت در بسیاری از بنچمارک ها سربلند بیرون آمده و می توان پردازشگر به کار رفته در این محصول را از هرگونه اتهام سنگینی مبرا دانست.
در MediaPad X1 یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر-ساعتی تعبیه شده است که این باتری قادر است تبلت شما را تا چند روز سر پا نگه دارد.
همچنین اگر کاربر این گوشی به کابل Micro USB به Micro USB دسترسی داشته باشد، می تواند به آسان ترین شکل ممکن و با اتصال یک سر این کابل به تبلت و سر دیگر به تلفن هوشمند، از باتریMediaPad X1 برای شارژ کردن باتری تلفن خود استفاده کند.
گفتنی است که شارژدهی بسیار خوب باتری از مزایای اصلی این تبلت محسوب می شود.
در مجموع از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، نمی توان ایرادی جدی به MediaPad X1 وارد کرد و باید آن را رسما به عنوان یکی از زیباترین و خوش ساخت ترین تبلت های ساخته شده تا این لحظه قلمداد کرد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا