بزرگترین حمایت از تولیدکننده ایرانی، خرید کالای داخلی است

محمدرضا نعمت زاده روز جمعه در حاشیه بازدید از سه نمایشگاه نساجی، پوشاک و فرش ماشینی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: برای حمایت از تولید داخلی باید با واردات بی رویه کالا به کشور مقابله کنیم. وی ادامه داد: این امر با تعامل و همکاری اتحادیه …

محمدرضا نعمت زاده روز جمعه در حاشیه بازدید از سه نمایشگاه نساجی، پوشاک و فرش ماشینی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: برای حمایت از تولید داخلی باید با واردات بی رویه کالا به کشور مقابله کنیم.
وی ادامه داد: این امر با تعامل و همکاری اتحادیه ها،تولید کننده ها و وارد کنندگانی که از مبادی قانونی کالا به کشور وارد می کنند، امکان پذیر است.
به گفته نعمت زاده، متاسفانه در سال های گذشته به تولید داخلی کم لطفی شده است که باید این موضوع سریعتر جبران شود.
نعمت زاده با اشاره به اینکه دولت برنامه ای از بودجه عمومی برای توسعه صنعت نساجی ندارد، گفت:صنایع پوشاک از جمله صنایع ضروری در کشور است و در صورتی که بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد می تواند سرمایه گذاری بیشتری در تولید این نوع کالا انجام دهد.همچنین با افزایش سرمایه گذاری های خارجی در ماهها و سال های آتی می توان صنعت نساجی را در کشور رونق داد.
وزیر صنعت با اشاره به توانمندی تولید کننده داخلی که تولیدات خود را در سومین نمایشگاه نساجی به نمایش گذاشته است، گفت: بازدید مردم در چهار روزی که نمایشگاه پوشاک، نساجی و فرش ماشینی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود،باعث خواهد شد تا هموطنانمان به توانمندی صنعتگران و طراحان داخلی کشور بیشتر پی ببرند.
وی با تاکید بر اینکه هرچه وضعیت زندگی مردم ارتقا یابد تمایل برای سرمایه گذاری در این صنعت افزایش می یابد، یاد آور شد: بی تردید با فعال شدن سرمایه گذاری های خارجی، صنعت نساجی در کشور رونق بیشتری خواهد گرفت.
همچنین وزیر صنعت،معدن و تجارت در نمایشگاه فرش ماشینی از نخستین فرش بزرگ ۱۲۰۰شانه جهان با بیش از ۹۰میلیون گره که توسط یکی از شرکت های فرش ماشینی در کشور تولید شده است، رونمایی کرد.
بزرگترین شرکت ها، برندها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی صنعت نساجی ایران و جهان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات نساجی تهران گردهم آمده اند تا ضمن ارائه جدیدترین دستاوردهای خود و همچنین تبادل دانش و فناوری، زمینه همکاری های تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری با شرکت های ایرانی را فراهم کنند.
در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران که بزرگترین نمایشگاه صنعت نساجی خاورمیانه محسوب می شود، بیش از ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و ۱۰ کشور خارجی، جدیدترین و نوین ترین دستاوردهای این صنعت را عرضه و در معرض دید عموم قرار داده اند.
نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی، پوشاک و فرش ماشینی از ۱۳ الی ۱۶ شهریور به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از کالاهای تولید کنندگان داخلی و خارجی و همچنین ماشین آلات خاص این صنعت، دیدن کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا