اخبار شنیده‌ها و شایعات!

جزئیات اجرای حکم علاءالدین شنیده شد که عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، گفت: پس از ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری در خصوص طبقه هفتم علاءالدین به شهرداری، این حکم لازم‌الاجراست. فرارو نوشت؛ ابوالفضل قناعتی با اشاره به جزئیات اجرای حکم پاساژ علاءالدین، افزود: امکان اجرای یک شبه این حکم وجود ندارد بلکه باید بسترهای …

جزئیات اجرای حکم علاءالدین
شنیده شد که عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، گفت: پس از ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری در خصوص طبقه هفتم علاءالدین به شهرداری، این حکم لازم‌الاجراست. فرارو نوشت؛ ابوالفضل قناعتی با اشاره به جزئیات اجرای حکم پاساژ علاءالدین، افزود: امکان اجرای یک شبه این حکم وجود ندارد بلکه باید بسترهای لازم برای تخریب طبقه هفتم این پاساژ ایجاد شود. وی ادامه داد: نمی‌توان در روز طبقه هفتم یک مجتمع که در وسط شهر قرار دارد را تخریب کرد، بلکه باید در یک پروسه زمانی و به طور حساب شده این حکم اجرا شود که هم برای کل مجتمع ایجاد مشکلی نکند و هم سازه اصلی ساختمان نیز دچار آسیب نشود. وی با اشاره به پیگیری‌های شورای شهر تهران در خصوص به نتیجه رسیدن پرونده علاءالدین، گفت: حکم قطعی دیوان، رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را تائید کرده است. این حکم احتمالا تا دو سه ماه دیگر به طور کامل اجرایی می‌شود. قناعتی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه تکلیف سایر متخلفان این پرونده چه خواهد شد، گفت: دیوان عدالت چندین کارشناس برای این پرونده مشخص کرد تا همه حوزه‌های آن را بررسی کنند. هنوز از جزئیات این حکم اطلاع دقیقی نیست، اما قرار بود اگر کوتاهی از سمت شهرداری است، متخلف شناسایی و حکمی صادر شود که همه جوانب را در نظر گیرد.

گروکشی در فرودگاه مهرآباد
شنیده شد که در حالی بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است که برخی مسئولان ایرلاین‌ها از گروکشی در فرودگاه‌ مهرآباد برای وصول این بدهی خبر می‌دهند. مهر نوشت؛ شرکت‌های هواپیمایی در چند سال گذشته به یکی از بدهکاران بزرگ فرودگاه‌های کشور تبدیل شده‌اند به طوری که رقم بدهی ایرلاین‌ها به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و بارها مدیران عامل وقت شرکت فرودگاه‌های کشور نسبت به افزایش این رقم ابراز نگرانی کرده‌اند. در این میان، ایرلاین‌ها هم دلایل خود را دارند. آنها گرانی ارز در سال‌های اخیر، کاهش تعداد مسافران و افزایش هزینه‌ها را از عمده دلایل ناتوانی ایرلاین‌ها در پرداخت بدهی به شرکت فرودگاه‌ها اعلام می‌کنند؛ هرچند که باید به این بدهی‌ها، قیمت سوخت را هم اضافه کرد اما در ماه‌های اخیر، بدهی ایرلاین‌ها به فرودگاه‌های کشور وارد فاز جدیدی شده است و به نظر می‌رسد مشکلاتی هم میان شرکت فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها به وجود آمده است، به طوری که در فرودگاه مهرآباد به صورت تعمدی پرواز برخی ایرلاین‌ها با تاخیر انجام می‌شود.

توهین مجری صداوسیما به خبرنگاران
شنیده شد که سيد علي ضيا مجري جوان صدا و سيما كه با سرعتي قابل تامل از مجري‌گري ويژه برنامه‌های كنكور به تهيه كنندگي در صدا و سيما رسيده، در برنامه زنده تلويزيوني گفت: اين روزها هركس از مادرش قهر می‌كند خبرنگار می‌شود. انتخاب نوشت؛ اين مجري كه پيش از اين لابي بازي را بخشي از كار حرفه‌ای خود دانسته بود، در برنامه «اين شب ها» گفت: پس از آنكه بسياري به حرفه خوانندگي روي آوردند، حال به نوعي شده است كه هركس از مادرش قهر می‌کند خبرنگار می‌شود زيرا فكر می‌كنند به تخصص نياز ندارد. جالب اینجاست که دلاوري خبرنگار صدا و سيما كه مهمان برنامه ضيا بود در جواب اين مجري گفت: ايرادي ندارد هركس به هردليلي وارد حرفه‌ای شود ، مهم آن است آنهايي ماندگار مي‌شوند كه در كار خود توانمندند. سيد علي ضيا در حالي از تخصص دم مي‌زند كه فارغ‌التحصيل رشته مهندسي مكانيك از دانشگاه آزاد كاشان است و پس از تماس‌های مكرر با برنامه‌های راديويي، در نهايت موفق شد به عنوان مجري يك برنامه سفارشی مختص كنكور انتخاب شود.

آزادي تعدادي از معلمان زنداني داراي بدهي
شنیده شد که معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در اواخر سال گذشته تعدادي از معلمان که اقدام مجرمانه نداشتند و به خاطر موضوعات مالي و بدهي در زندان بودند، آزاد شدند. انتخاب نوشت؛ حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي ناصري زنجاني در پاسخ به اين پرسش که «آيا به معلمان زنداني که به علت مشکلات مالي در بند هستند کمک مي‌کنيد؟»، اظهار داشت: بله، مواردي در اين خصوص داشتيم. وي افزود: مواردي داشتيم که يا خودشان و يا خانواده وي بيماري داشت و يا به واسطه بدهي در زندان بود که کمک‌هايي انجام داديم. حجت‌الاسلام و المسلمين ناصري زنجاني با اشاره به مصداق کمک مالي به معلمان داراي مشکلات مالي و در زندان، تصريح کرد: به عنوان مثال در آستانه پايان سال گذشته با سازمان زندان‌ها هماهنگ کرديم و تعدادي از همکاراني که بدهي داشتند آزاد شدند.

نوشته های مشابه

  جیمی کارتر سرطان دارد
شنیده شد که جیمی کارتر رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌گوید اخیرا در پی عمل جراحی کبد، پزشکان به او گفته اند که مبتلا به سرطان است و سلول‌های سرطانی در بدنش انتشار یافته اند. کارتر که ۹۰ ساله است اخیرا برای خارج کردن یک غده از کبدش تحت جراحی قرار گرفته بود. رئیس جمهوری سابق آمریکا با صدور بیانیه کوتاهی درباره وضعیت سلامتی خود گفته است که در ایالت جورجیا به درمان سرطان خواهد پرداخت. پیش‌تر دو خواهر، یک برادر و پدر کارتر به سبب ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشته‌اند. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از نخستین سیاستمدارانی بود که روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای برای کارتر آرزوی «شفای عاجل» کرد. کارتر که تنها برای یک دوره چهارساله از ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رئیس جمهوری آمریکا بود در سال ۲۰۰۲ برای «پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر در سطح جهان» برنده جایزه نوبل صلح شد.

کناره‌گیری کارگردان ایرانی از جشنواره بحرینی
شنیده شد که فیلم «هم‌مسیر» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری است که از جانبازان انقلاب اسلامی است؛فرارو نوشت؛  وی پس از اطلاع از پذیرش این فیلم در جشنواره اصوات که مورد حمایت رژیم آل‌خلیفه قرار دارد، از حضور در این جشنواره انصراف داد. فرارو نوشت؛ فیلم «هم مسیر» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری است که از جانبازان انقلاب اسلامی است. او که نقاش نیز هست و با گرفتن قلم به میان دندان‌ها نقاشی می‌کند این فیلم را درباره مردی ویلچرنشین ساخته که چشم امید به آینده دارد و با صبر و بردباری همسرش مسیر پر پیچ و خم زندگی را طی کرده و از موانع و تنگناهای گوناگون عبور می‌کند و در نهایت بزرگترین مانع بین آشفتگی و آبادانی را با کمک مردم پشت سر می‌گذارد.

حضور در نمازجمعه با ماسک
شنیده شد که امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور بانشاط و مطالبه‌گرانه مردم به‌ویژه جوانان این مرز بوم که به نشانه اعتراض با رعایت قوانین مملکت اسلامی با ماسک تنفسی در نماز جمعه شرکت کردند، اظهار داشت: این مردم با اتحاد و همدلی به‌دنبال احقاق حقوق خود و توجه مسئولان به مشکلات این منطقه هستند. حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا گفت: اخبار منتشره از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی نگاه‌ها را به تالاب بین‌المللی هامون و منطقه سیستان جلب کرد. وی افزود: مردم سیستان در چند روز گذشته در کنار رنج‌های به‌وجود آمده از ریزگردها و خشکسالی‌ها، سخنی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شنیدند که آنان را بسیار آزرده‌خاطر کرد. مردم نمازگزار زابل هدف از گذاشتن ماسک تنفسی و شرکت در نماز جمعه را توجه دولتمردان به مشکلات منطقه به‌ویژه وضعیت ریزگردها عنوان کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا