تهرانی‌ها چقدر پول آب پرداخت می‌کنند؟

علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگویی با بیان این که به ازای هر نفر در تهران ۳۲۵ لیتر آب در شبانه روز تولید می شود، اظهار کرد: اگر هر خانوار تهرانی در ماه ۲۰ متر مکعب آب مصرف کنند، ماهیانه ۶۵۰۰ تومان آب‌بها از آن‌ها اخذ می‌شود. وی ادامه داد: مشترکانی که انشعاب فاضلاب را در منازل …

علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگویی با بیان این که به ازای هر نفر در تهران ۳۲۵ لیتر آب در شبانه روز تولید می شود، اظهار کرد: اگر هر خانوار تهرانی در ماه ۲۰ متر مکعب آب مصرف کنند، ماهیانه ۶۵۰۰ تومان آب‌بها از آن‌ها اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: مشترکانی که انشعاب فاضلاب را در منازل خود نصب کرده‌اند، باید به طور میانگین ۱۰۰۰ تومان بیشتر از دیگر مشترکان پرداخت کنند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که میزان پرداخت آب‌بها بین مشترکان متفاوت است، گفت: آب بهای پرداختی مراکز دولتی در قیاس با مراکز آموزشی بیشتر است؛ به طوری که مراکز آموزشی در هر متر مکعب ۲۴۰ تومان و مراکز دولتی برای هر متر مکعب آب ۹۰۰ تومان به صورت ماهانه پرداخت می کنند.

نوذری‌پور میزان آب بهای پرداختی مراکز ساخت و ساز و به عبارتی کاربری بنایی یعنی مکان هایی که ساخت و ساز در آن ها انجام می‌شود را ۱۳۰۰ تومان عنوان و اظهار کرد: قیمت آب باید به ارزش واقعی خود باز گردد.

وی با بیان این‌که وضعیت آبی کشور در حالت بحران قرار دارد، گفت: برای حل این بحران لازم است چرخه اقتصادی آب از نظم خاصی پیروی کند به گونه‌ای که آب به قیمت واقعی خود در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: اگر قیمت آب را همچنان پایین نگه داریم آب مانند وضعیت فعلی مانند یک کالای بی‌ارزش به هدر می‌رود، لذا لازم و ضروری است که قیمت آب به منظور صرفه‌جویی افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا