فروید، هالستد، کوکائین و دیگران

مهرداد نعیمی فروید شخصا برای بررسی کوکائین تصمیم می‌گیرد این ماده را خودش مصرف کند تا ببیند چه تغییراتی می‌کند. بعد از مصرف می‌بیند ای بابا، عجب چیز توپی است این کوکائین! همه‌ دردها را از بین می‌بُرد، سرخوشی می‌آورد، قوای جسمی را افزایش و خستگی را از بین می‌بُرد. و از همه مهم‌تر وقتی …

مهرداد نعیمی
فروید شخصا برای بررسی کوکائین تصمیم می‌گیرد این ماده را خودش مصرف کند تا ببیند چه تغییراتی می‌کند. بعد از مصرف می‌بیند ای بابا، عجب چیز توپی است این کوکائین! همه‌ دردها را از بین می‌بُرد، سرخوشی می‌آورد، قوای جسمی را افزایش و خستگی را از بین می‌بُرد. و از همه مهم‌تر وقتی کوکائین مصرف می‌کرد، احساس خوب بودن می‌کرد، تصور می‌کرد مفیدترین مرد روی زمین است! با خودش فکر کرد کوکائین یک معجزه است. او این بخت را داشته که درمان تمام دردهای بشری را کشف کند… بنابراین به همه پیشنهاد می‌داد که کوکائین مصرف کنند:
فروید رو به بیمار: «داداش دوای دردت دست منه! این کوکائین رو بگیر برو روزانه ۱۰۰ گرم مصرف کن، توپِ توپ می‌شی! فقط تک‌خوری نکنی‌ها، بین اقوام و هم‌کلاسی‌هات هم پخش کن… اگه برام سه تا مشتری بیاری، به خودت مُفتی جِنس می‌دم… طریقه‌ مصرفش بستگی داره که خودت چه پوزیشنی حال می‌کنی. من از راه دماغ خیلی خوشم میاد! اما پروفسور هالستند دوست داره با سُرنگ تزریق کنه توی رگ‌هاش! توی چایی شیرین هم حلش کن، بیشتر فاز میده!»
یک شب وقتی فروید حسابی کوکائین مصرف كرده بود و در آسمان‌ها سِیر می‌کرد، بغض کرده و به همسرش گفت: «مارتا جان من تو را خیلی عاشقم. دونه‌دونه‌ این هشت تا توله‌ای که با هم داریم، یادآور عشق عمیق من به توئه… می‌خوام خوشبختیت رو ببینم» .
مارتا: «مرد، چرا جدیدا اینجوری شدی؟ نکنه مُرفین مصرف می‌کنی؟ وای خاک به گور…»
شنیدنِ کلمه‌ مُرفین، ابعاد تازه‌ای پیش روی فروید باز کرد! او فکر کرد چه خوب است دست به یک حرکت انسان‌دوستانه بزند و معتادین به مُرفین را توسط کوکائین درمان کند! اطلاعیه‌ای در بیمارستان پخش کرد و بین صدها معتاد مُرفینی، مقدار زیادی کوکائین پخش کرد و گفت: «هر وقت نیاز به مُرفین داشتید، به جایش کوکائین مصرف کنید» .
اولین بار که فروید نسبت به کشفش دچار تردید شد، وقتی بود که فروید پس از مصرفِ کوکائین، نقاشی‌ای روی کاغذ کشید و بعد با تعجب گفت: «اوه مای گاد، عجب چیزی کشیدم! چرا تا به حال متوجه نشدم در حدِ داوینچی استعداد نقاشی دارم؟» بعد همان نصفه شبی رفت ۱۰ عدد گواش، ۳۰ کیلو رنگِ روغن، ۲۰ عدد قلم مو، چهار عدد بوم نقاشی، سه قاشق چای‌خوری رُب گوجه‌فرنگی و متیل‌اتیل کتون اکسیم به میزانِ کافی تهیه کرد و تا صبح نقاشی کشید…
بیش از ۳۰ تابلوی منحصر به فرد! اما صبح وقتی به آثارش که بیشتر شبیه نقاشی‌های دختربچه‌های ۱۰ ساله بود، نگاه کرد، متوجه شد که کوکائین شدیدا توهم‌زا ست! البته بعدها فروید توانست تابلوهای نقاشی فوق‌الذکر را به قیمت گزافی بفروشد و میلیاردر شود. بنابراین بی‌خیالِ فروشِ کوکائین شده و با پولش یک کلینیک ترکِ اعتیاد راه‌اندازی کرد! سر و کله‌ بقیه عوارض هم پیدا شد، تشنج، زوال عقل، تغییرات وزن و چهره، فرسودگی عروقی-قلبی!
مصرف‌شان هم بالا رفته بود و بعضی‌ها به خاک سیاه نشستند! از این متن ما نتیجه می‌گیریم که عقل حُکم می‌کند هر فناوری جدیدی که پا به عرصه وجود گذاشت، لطفا اوایل کم مصرف کنید، تا عوارض احتمالی‌اش کار دست‌تان ندهد. شما که از فروید شاخ‌تر نیستید که! ‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا