پروژه حذف آب سنگین در مذاکرات ناکام ماند

علاء‌الدین بروجردی امشب در جلسه شورای توسعه و برنامه‎ریزی این شهرستان اظهار کرد: در این عرصه در طول بیش از سه دهه گذشته آن هم با وجود متمرکز دشمن نسبت به این توانمندی‌ها، تلاش‎های زیادی صورت گرفته است. وی تاکید کرد: ایران اسلامی سال‏‌های پیش می‏‌کوشید بتواند یک ماهواره اختصاصی در فضا داشته باشد، اما …

علاء‌الدین بروجردی امشب در جلسه شورای توسعه و برنامه‎ریزی این شهرستان اظهار کرد: در این عرصه در طول بیش از سه دهه گذشته آن هم با وجود متمرکز دشمن نسبت به این توانمندی‌ها، تلاش‎های زیادی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی سال‏‌های پیش می‏‌کوشید بتواند یک ماهواره اختصاصی در فضا داشته باشد، اما از سویی هیچ امکاناتی در اختیار نداشت.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مبنا قرار دادن اصل راهبردی حضرت امام با عنوان “ما می‌توانیم” موجب وقوع اتفاقات مهمی شد تا در سایه آن پرتاب ماهواره امید به فضا غرور ایرانی را به نمایش بگذارد.

بروجردی یادآور شد: امروز ماهواره‎های متعددی با موفقیت به فضا پرتاب شده و برنامه‎‏های متعدد دیگری در راه است که نوید بخش دستیابی به نقاط مطلوب است.

وی فضای مجازی را به میدان جنگ وسیع و حساسی تشبیه و عنوان کرد: این فضا در عین ماهیت ایجاد فرصت می‎تواند تهدیدی باشد.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد بتوان در عرصه ارتباطات به توفیقات خوب و ارزنده‌ای همچون دست یابی به موفقیت آن هم در صحنه نامتوازن هسته‏‌ای دست یافت.

بروجردی با اشاره به اینکه قریب به ۱۲ سال است قدرت‏های بزرگ دنیا در مقابل ایران صف آرایی کرده‏‌اند، تصریح کرد: موفقیت به دست آمده در عرصه توافق هسته‎ای پیروزی بزرگی است.

وی یادآور شد: تفسیر ساده اصل این موضوع که قدرت‎های دنیا یک طرف میز مذاکره و جمهوری اسلامی ایران طرف دیگر آن ایستاده است، این است که وزن نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران با همه قدرت‏‌های جهانی برابری می‏‌کند.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبور از گردنه دشوار مذاکرات و دستیابی به موفقیت در این مصاف، افزود: یکی از نکات برجسته این توافق این است که ما توانستیم آب سنگین را به ما هو آب سنگین نگهداریم، به عبارت دیگر طرف مقابل خواهان حذف آب سنگین بود، حال آنکه جمهوری اسلامی ایران بر آن پافشاری کرد.

بروجردی خاطر نشان کرد: درست است که محدودیت را پذیرفته‎ایم، اما نباید از نظر دور داشت همه توافقات به صورت یک بده و بستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا