قیمت طلا سقوط کرد

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار لندن ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۹۱ دلار رسید. هر اونس طلا برای تحویل فوری حداکثر ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۹۳ دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۹ درصد کاهش، به ۱۰۹۲ دلار رسید. طلا …

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار لندن ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۹۱ دلار رسید.

هر اونس طلا برای تحویل فوری حداکثر ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۹۳ دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۹ درصد کاهش، به ۱۰۹۲ دلار رسید.

طلا تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که ارزش دلار را تقویت کرده و به جذابیت این فلز زرد ضربه زده است، از چشم سرمایه گذاران افتاده است. نرخهای بهره بالاتر تقاضا برای طلا را که دارایی بدون بازده است، محدود می‌کند.

قیمت طلا روز دوشنبه با بزرگترین سقوط یک روزه از سپتامبر سال ۲۰۱۳ تاکنون روبرو شد و تا سطح ۱۰۸۰ دلار هم سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از سال ۲۰۱۰ بود. نزدیک شدن زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا به همراه تقاضای ضعیف چین و هند که بزرگترین مصرف کنندگان طلا در جهان به شمار می‌روند، عوامل کلیدی سقوط شدید این فلز ارزشمند در روزهای اخیر بوده اند.

به گفته تحلیلگران، شکسته شدن این سطح سقوط شدید دیگری را برای طلا رقم خواهد زد.

جفری کوری، مدیر تحقیقات کالا در گولدمن ساش پیش بینی کرد قیمت طلا ممکن است برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ به پایین هزار دلار کاهش پیدا کند. اما کوری در پیش بینی کاهش بیشتر طلا تنها نبود. کارشناسان بازار در بانک های ABN Amro و سوسیته جنرال انتظار دارند قیمت هر اونس طلا تا دسامبر به سطح هزار دلار نزول کند.

بر پایه آمار بلومبرگ، ذخایر صندوق های سرمایه گذاری طلا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۵۶۳ تن رسید که کمترین میزان از مارس سال ۲۰۰۹ بود. ارزش این صندوق ها بیش از ۴.۴ میلیارد دلار از ۳۰ ژوئن به این سو کاسته شده است.

با این وجود قیمت‌های پایین‌تر ممکن است تقاضای خرید مصرف کنندگان را افزایش دهد. میزان فروش سکه طلای عقاب آمریکایی در ژوییه به ۱۱۱ هزار اونس افزایش یافت که بالاترین فروش ماهانه از آوریل سال ۲۰۱۳ بود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۷۴۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش، به ۹۶۶ دلار رسید در حالیکه قیمت هر اونس پالادیم ۱.۳ کاهش پیدا کرد و ۶۱۹ دلار بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا