جنگ‌افزارهای زرهی آمریکا در راه بوداپست

آمریکا قصد دارد خودروهای زرهی «بردلی» و تانک‌های «ام _۱» به مجارستان اعزام کند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این ادوات سنگین در سال آینده برای شرکت در رزمایش ناتو که به عنوان واکنشی به تنش‌ها در اوکراین است، به بالتیک فرستاده می‌شوند. بر اساس این گزارش، سفارتخانه‌ آمریکا در بوداپست و وزارت دفاع مجارستان از …

آمریکا قصد دارد خودروهای زرهی «بردلی» و تانک‌های «ام _۱» به مجارستان اعزام کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این ادوات سنگین در سال آینده برای شرکت در رزمایش ناتو که به عنوان واکنشی به تنش‌ها در اوکراین است، به بالتیک فرستاده می‌شوند.

بر اساس این گزارش، سفارتخانه‌ آمریکا در بوداپست و وزارت دفاع مجارستان از واکنش فوری به این خبر که روزنامه حامی دولت «ناپی» آن‌ را منتشر ساخت، خودداری کرده‌اند.

مقام‌های آمریکا ماه گذشته اعلام کردند که واشنگتن قصد دارد در حوزه بالتیک و کشورهای شرق اروپا ادوات زرهی سنگین مستقر کند تا به متحدینش درباره مداخله روسیه در اوکراین اطمینان دهی کند.

روزنامه مجاری ناپی گازداسک همچنین اعلام کرده بود که آمریکا قصد دارد در مجارستان، بخش غربی اوکراین و یک کشور پیشین کمونیست اروپای مرکزی مقر ویژه استقرار تانک ایجاد کند.

این روزنامه همچنین مدعی شده بود که نیروهای آمریکا قصد مشارکت در رزمایش «جنگجویان شجاع» را در مجارستان در ماه پاییز دارند.

رویترز در خاتمه نوشت ناتو آشکارا اعلام کرده که در اوکراین مداخله نمی‌کند اما بنیه دفاعی متحدان خود را تقویت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا