جريمه‌ سنگين در انتظار اسراف کنندگان آب

رئيس شوراي عالي استان‌ها گفت: جريمه‌هاي سنگين در برخورد با اسراف کنندگان آب شرب اعمال شود. غلامرضا بصيري‌پور در مشهد مقدس اظهار داشت: صرفه جويي در مصرف آب بيش از هر اقدامي، نياز به برنامه‌هاي فرهنگي گسترده‌ دارد و نيازمند درک مسئله کمبود آب توسط مردم و آحاد جامعه است که زمينه همکاري بيشتر مردم …

رئيس شوراي عالي استان‌ها گفت: جريمه‌هاي سنگين در برخورد با اسراف کنندگان آب شرب اعمال شود.

غلامرضا بصيري‌پور در مشهد مقدس اظهار داشت: صرفه جويي در مصرف آب بيش از هر اقدامي، نياز به برنامه‌هاي فرهنگي گسترده‌ دارد و نيازمند درک مسئله کمبود آب توسط مردم و آحاد جامعه است که زمينه همکاري بيشتر مردم با شرکت آب منطقه‌اي را فراهم مي‌کند.

وي پايه بنيادي مسائل فرهنگي را باور آن اقدامات دانست و تصريح کرد: تا زماني که اقدامات فرهنگي پيرامون صرفه جويي در مصرف آب را همگان باور نکنند، نمي‌توان انتظار موفقيت از اين گونه طرحهاي فرهنگي داشت و بايد توجه داشت که پايه و اساس اقدامات فرهنگي، باور و اعتقاد راسخ به آن است.

رئيس شوراي عالي استان‌ها خاطرنشان کرد: سهل‌انگاري‌هاي افراد ناآگاه منجر به هدررفت آب و ساير سرمايه‌هاي ملي ارزشمند مي‌شود که اگر اهميت کار فرهنگي و آگاه‌سازي مردم از وضعيت خطير آب انجام نشود، هيچ راه جبراني براي حل بحران آب پيدا نمي‌شود.

وي جداسازي آب شرب از غيرشرب را مؤثرترين راهکار نجات آب دانست و بيان کرد: براي نجات آب بايد آب شرب از غيرشرب جدا شود چرا که شست‌و‌شوهاي خانگي و استحمام از مهم‌ترين عوامل هدررفت آب به شمار مي‌روند و بايد برنامه‌هاي جامعي جهت جداسازي انواع آب از يکديگر در منازل اعمال شود.

رئيس شوراي عالي استان‌ها هزينه‌هاي تصفيه آب را بسيار سنگين عنوان کرد و گفت: براي تصفيه آب شرب در منازل هزينه‌هاي زيادي صرف مي‌شود که اگر آب شرب از غيرشرب جدا شود، هزينه‌هاي تصفيه آب کاهش يافته و مي‌تواند صرف نجات آب و خروج از بحران شود.

بصيري‌پور برخورد با اسراف‌کنندگان آب را از ديگر راه‌هاي خروج از بحران دانست و تأکيد کرد: تجربه جريمه افراد به‌خاطر نبستن کمربند ايمني مي‌تواند در برخورد با خاطيان مصرف آب مؤثر باشد و لازم است اسراف کنندگان آب متحمل جريمه‌هاي سنگين شده تا موظف به صرفه جويي در مصرف خود شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا