تبریک رئیس جمهور ایتالیا به مذاکره کنندگان

سفارت ایران در ایتالیا اعلام کرد که رییس جمهوری ایتالیا در بیانیه ای با استقبال از نتیجه مذاکرات در وین اعلام کرد: باید با رضایت زیاد از خبر توافق در خصوص مسایل ایران در وین استقبال کرد و من قبل از هرچیز می خواهم به مذاکره کنندگان بخاطر پشتکار و دوراندیشی نشان داده در طی …

سفارت ایران در ایتالیا اعلام کرد که رییس جمهوری ایتالیا در بیانیه ای با استقبال از نتیجه مذاکرات در وین اعلام کرد: باید با رضایت زیاد از خبر توافق در خصوص مسایل ایران در وین استقبال کرد و من قبل از هرچیز می خواهم به مذاکره کنندگان بخاطر پشتکار و دوراندیشی نشان داده در طی این مذاکرات طولانی و سخت، تبریک بگویم و می خواهم علاوه بر نمایندگان آمریکا، ایران و سایر مذاکره کنندگان، از خانم ‘فدریکا موگرینی’ نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بخاطر نقش ارزنده ای که در هماهنگی ها به نام اتحادیه اروپا انجام داد ، نیز قدردانی کنم.

وی افزود: توافق هسته ای در وین ثابت کرد که در خاورمیانه ای که در آن اغلب حرف آخر به سلاح و جنگ واگذار می شود، امکان تغییر مسیر و پیمودن راه گفت و گو و دیپلماسی وجود دارد.

رییس جمهوری ایتالیا گفت: امیدوارم که این توافق هسته ای تاثیرات مثبتی در تمام منطقه داشته باشد و انواع همکاری ها را در مدیریت بحران ها در خاورمیانه بویژه مبارزه علیه داعش و تروریسم بین المللی، تسهیل بخشد.

این در حالی که ‘پائولو جنتیلونی’ وزیر خارجه ایتالیا نیز در پی اعلام نتایج نهایی مذاکرات هسته ای در وین میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵، اظهار کرد : توافق هسته ای تاثیرات مثبتی در سطح جهان و در بحران های مختلف خواهد داشت.

همچنین در این بیانیه آمده است: این توافق در پی تعهد تمام مذاکره کنندگان و همچنین نقش مهم اتحادیه اروپا بدست آمد، تفاهم وین حاکی از اثربخشی دیپلماسی و گفت و گو، برای کمک به کاهش خطرات ناشی از بی ثباتی در منطقه است.

وزیر امور خارجه ایتالیا افزود: این توافق فرصت های جدید و مثبتی را برای ملت ایران و منطقه گشوده و یک مسیر عادی سازی روابط با جامعه بین المللی است که می تواند در از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاثیر داشته باشد.

جنتیلونی با تاکید بر اینکه یقین داریم که این توافق تاثیرات مثبتی در سطح جهانی و در سطح منطقه، خاطر نشان کرد: این توافق چه در تحول بحران های مختلف و چه برای مقابله با تهدیدات مشترک ناشی از افراطی گرایی خشونت آمیز تروریسم به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا