بعد از تولید گوشی داخلی چشممان به تولید خودرو ایرانی روشن

 به نظر می رسد تولید گوشی های داخلی که تنها راه نجات بازار قاچاق در کشور محسوب می شد، به آرامی به فراموشی سپرده شده و سود سرشاری نصیب واردکنندگان غیر رسمی شده است. سهم تولیدکنندگان داخلی گوشی تلفن همراه در بازار ایران صفر است. بیش از ۹۵درصد بازار گوشی تلفن همراه در اختیار قاچاقچیان است. در نتیجه، درآمد های قانونی …

 به نظر می رسد تولید گوشی های داخلی که تنها راه نجات بازار قاچاق در کشور محسوب می شد، به آرامی به فراموشی سپرده شده و سود سرشاری نصیب واردکنندگان غیر رسمی شده است. سهم تولیدکنندگان داخلی گوشی تلفن همراه در بازار ایران صفر است. بیش از ۹۵درصد بازار گوشی تلفن همراه در اختیار قاچاقچیان است. در نتیجه، درآمد های قانونی گمرک از محل واردات گوشی تلفن همراه با کاهش چشمگیر مواجه شده است. محمد ابراهیمی، کارشناس it در این باره می گوید: وزارت صنایع و معادن  آمار تولید گوشی تلفن همراه در کشور را منتشر نکرده است. به نظر می رسد تولیدکنندگان داخل با توجه به نبود ثبات در تصمیم گیری ها (تعرفه واردات ) نتوانسته اند به برنامه و هدف گذاری های خود در این زمینه دست پیدا کنند.
وی به صادرات گوشی تلفن همراه اشاره می کند و می افزاید: کشور ایران هرگز در صادرات گوشی تلفن همراه موفق نبوده و در اصل هیچ گونه صادراتی نداشته است.
به گفته وی برندهای بزرگ دنیا از جمله نوکیا ، سامسونگ ، سونی اریکسون و ال جی به تولید گوشی هایی با کارایی بالا و قیمت بسیار پایین اقدام کرده اند. همین مساله باعث شده حتی برند های دیگر از تولید گوشی تلفن همراه خارج شوند. یا اقدام به تولید گوشی های منحصر به فرد و خاص کنند تا بتوانند در این صنعت باقی بمانند.  مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران همواره از تولید گوشی ایرانی خبر می داد و معتقد بود این گوشی ها در سطح بازار به وفور یافت می شود و کاربران از  آن استقبال کرده اند. اما هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه  کارخانجات مخابراتی ایران، تولید گوشی داخلی را متوقف و شریک ایران خودرو می شود.
 ۱۸۲/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا