پیام دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات صادر شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر اعلام سایت رسمی اتحادیه جهانی مخابرات، دکتر حمدون توره در ابتدای این پیام ضمن اظهار خوشوقتی از مدیریت چنین سازمانی که عهده‌دار پیشگامی در زمینه بهره‌مندی از مزیای مخابراتی است؛ این اتحادیه را به ارتقاء آگاهی از نقش تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی در افزایش فرصت‌ها برای زندگی …

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر اعلام سایت رسمی اتحادیه جهانی مخابرات، دکتر حمدون توره در ابتدای این پیام ضمن اظهار خوشوقتی از مدیریت چنین سازمانی که عهده‌دار پیشگامی در زمینه بهره‌مندی از مزیای مخابراتی است؛ این اتحادیه را به ارتقاء آگاهی از نقش تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی در افزایش فرصت‌ها برای زندگی بهتر در درازمدت، توسعه پایدار و به حداقل رساندن آسیب‌ها در جوامع آسیب‌پذیر متعهد دانسته است.
در متن این اطلاعیه آمده است: در فضای زندگی امروزی تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی به طور فزاینده‌ای در حال شکل دهی الگوهای جدید زندگی فردی و رفتاری و کمک به رشد تجارت، بهبود روش‌های حکومت، ارتقاء خدمات شهری و تنوع سرگرمی‌ها همراه با توسعه سریع و غیر قابل تصور ارتباطات از طریق دو شکل ثابت و سیار هستند. به همین دلیل شورای سیاستگذاری ITU با توجه به چنین واقعیتهایی بر آن شد تا نام سال جاری روز جهانی مخابرات را “شهر بهتر، زندگی بهتر با تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی ” انتخاب نماید.
تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی به عنوان ابزار سودمند و راه‌حل‌های نهایی برای برخورد و مدیریت بسیاری از مشکلات پیش روی زندگی امروز شهری که از زمانی شروع به جذب مهاجران فراوان کرده‌اند؛ بسیار مفید واقع شده است.
برای بسیاری از شهروندان امروزی تصور زندگی بدون امکانات مخابراتی و ارتباطی غیرممکن است. از تلویزیون تا تلفن‌های همراه و اینترنت، تکنولوژی‌های مخابراتی هستند که به جهان شکل دوباره و جدیدی بخشیده‌اند و به میلیون‌ها نفر از مردم کمک می‌کنند تا با روش‌های خلاقانه‌تری زندگی کنند.
تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی راه‌حل‌های خلاقانه‌ای را برای مدیریت شهرها به ارمغان آورده‌اند که از آن جمله می‌توان به حقیقت‌هایی مثل ساختمان‌های هوشمند، مدیریت هوشمندانه ترافیک، راه‌حل‌های موثر در مصرف بهینه انرژی و سوخت، مدیریت زباله‌ها و تبادل اطلاعات و دانش درباره جوامع اطلاعاتی در حال حرکت به سمت یک جامعه همگرا اشاره کرد.
به گزارش ایسنا “روز جهانی مخابرات و جامعه‌ی اطلاعات یادآور پایه‌گذاری اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات در ۱۷ ماه مه ۱۸۶۵ و بزرگداشت نقش آن در پیوند دادن جهانیان به یکدیگر است.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا