راه‌اندازی و مدیریت ۱۵ پایگاه اینترنتی اسلامی عمومی و تخصصی

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبر پوست‌چیان در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه رامین اهواز با معرفی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: مرکز نور با برخورداری از بیش از ۵۰۰ محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه توانسته در عرصه تحقیق، پژوهش و تولید محصولات آنلاین و آفلاین گام‌های موثری در …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبر پوست‌چیان در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه رامین اهواز با معرفی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: مرکز نور با برخورداری از بیش از ۵۰۰ محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه توانسته در عرصه تحقیق، پژوهش و تولید محصولات آنلاین و آفلاین گام‌های موثری در جهان اسلام بردارد.
وی با بیان اینکه این مرکز دارای ۴۲۰ نمایندگی و بانک نرم‌افزارهای اسلامی خودگردان در داخل و خارج از کشور است، اظهار کرد: از این تعداد نمایندگی و بانک نرم‌افزارهای اسلامی خودگردان ۲۲۰ مورد در داخل کشور و ۲۰۰ مورد به خارج از کشور مربوط است.
مسوول بخش خبر پایگاه نورسافت در ادامه به فعالیت‌های آفلاین و نرم‌افزاری مرکز نور اشاره کرد و گفت: تولیدات نرم افزاری این مرکز در ۱۵ موضوع و به صورت کتابخانه‌یی، دانشنامه‌یی و درختواره‌یی به‌صورت تخصصی و عمومی تهیه، تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
پوست‌چیان خاطرنشان کرد: نرم‌افزارهایی از جمله جامع الاحادیث، گنجینه روایات نور، جامع فقه اهل بیت(ع)، نورالولایه، تراجم، تراث، کتابخانه حکمت و آثار شخصیت محور را از جمله تولیدات کتابخانه‌یی مرکز تحقیقات است.
وی ادامه داد: جامع تفاسیر نور، مثنوی و معنوی، دانشنامه نبوی (ص)، دانشنامه علوی (ع)، نورالجنان و… از جمله تولیدات دانشنامه‌یی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هستند.
کارشناس اطلاع‌رسانی مرکز نور، نرم‌افزار گرانسنگ و غنی درختواره فقه را از جمله عناوین تولید شده با محتوای درختواره‌یی این مجموعه علمی تحقیقاتی برشمرد.
وی حضور در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه سالیانه داخلی و خارجی را بخش اعظمی از تحقیقات میدانی و پژوهش‌های تخصصی محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات دانست و یادآور شد: به‌روزرسانی و تجهیز توان و اندیشه محققان مرکز نور و نمایش آخرین تولیدات اسلامی و انسانی این مرکز مهمترین انگیزه برای این حضور است.
پوست‌چیان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های آنلاین مرکز نور اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی و مدیریت ۱۵ پایگاه اینترنتی اسلامی عمومی و تخصصی از جمله فعالیت‌های دیگر این مجموعه علمی تحقیقاتی است.
وی افزود: حوزه نت، رسول نور، امام علی (ع)، فاضلین نراقی، نورمگز، اندیشوران، کتابخانه دیجیتالی نور، راهنمای پایگاه های اسلامی، راهنمای پایگاه امام علی (ع)، راهنمای پایگاه نبی اعظم (ص)، نورسافت، نورنت، نور شاپ و… از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی اسلامی و آنلاین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هستند.
وی در پایان به کافی‌نت تخصصی نور به‌عنوان یکی از بهترین و جامع‌ترین مراجع تحقیقاتی و پژوهشی محققان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: کافی‌نت تخصصی نور با برخورداری از بانک‌های اطلاعات علمی دانشگاه‌های معتبر جهان توانسته تسهیلات تحقیقاتی و پژوهشی، به‌صورت رایگان در اختیار دانشجویان و طلاب قرار دهد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا