اتم اینتل در همه گوشی های هوشمند قرار می گیرد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از اینتوموبایل، اتم اینتل میکروپردازنده کوچکی است که هم اکنون در اکثر نت بوک های امروزی یافت می شود.به تازگی اینتل اقدام به ارایه تراشه خود در گوشی های مجهز به سیستم عامل اندرویید کرده است.با پردازنده Snapdragon و تراشه A4 اپل کاربران به سرعت بالایی در گوشی …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از اینتوموبایل، اتم اینتل میکروپردازنده کوچکی است که هم اکنون در اکثر نت بوک های امروزی یافت می شود.
به تازگی اینتل اقدام به ارایه تراشه خود در گوشی های مجهز به سیستم عامل اندرویید کرده است.
با پردازنده Snapdragon و تراشه A4 اپل کاربران به سرعت بالایی در گوشی های هوشمند دسترسی دارند. اینتل در صدد است از ریزپردازنده‌های اتم در گوشی های هوشمند استفاده بیشتری شود. به این ترتیب تراشه‌های خود را برمبنای معماری ایکس ۸۶ طراحی کرده است. تراشه‌های آرم مبتنی بر RISC هستند.  گوگل در ابتدا آندرویید را برای استفاده در پردازنده گوشی ‌های معمولی و برای سازگاری با آرم طراحی کرد. اما از آنجا که این نرم افزار کد باز است، شرکت های تولید کننده گوشی اقدام به تغییراتی در آن کردند تا بتواند تراشه‌های دیگر در آن تعبیه کنند. گفته می شود این نرم‌افزار باید به‌صورت ویژه برای معماری ریزپردازنده طراحی شود.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا