تلفن های همراه سم هوا را تشخیص می دهند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، گوشی های هوشمند با تجهیز به دوربین سه تا پنج مگاپیکسل، امکان پخش فایل های صوتی و تصویری، GPS، و حتی بارکد خوان امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند. تراشه جدیدی برای گوشی های هوشمند طراحی شده که می تواند سم منتشر شده در …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، گوشی های هوشمند با تجهیز به دوربین سه تا پنج مگاپیکسل، امکان پخش فایل های صوتی و تصویری، GPS، و حتی بارکد خوان امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند. تراشه جدیدی برای گوشی های هوشمند طراحی شده که می تواند سم منتشر شده در محیط را تشخیص دهد.
این نرم افزار Cell-All نام دارد و دارای حسگری است که سم های شیمیایی و کشنده را ردیابی می کند. این فناوری بسیار هوشمند است و تنها با یک دلار در دسترس کاربران قرار می گیرد. این تراشه داخل تلفن همراه تعبیه می شود و می تواند وجود سم های شیمیایی در هوا را تشخیص داه و نیز میزان خطر را بررسی کند.
یکی از طراحان تراشه Cell-All می گوید: هدف ما خلق یک نرم افزار منحصر به فرد، مقرون به صرفه و موثر بوده است. این تراشه در کمتر از ۶۰ ثانیه وجود سم را تشخیص داده و به کاربر هشدار می دهد که مدت زمان زیادی در آن محیط نماند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا