بازار گوشی تلفن همراه از خواب زمستانی بیدار نشد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از نمایندگان قانونی، با توجه به شرایط بازار تلفن همراه و عدم کاهش تعرفه پیش بینی می شود بازار گوشی تلفن همراه همانند سال گذشته سرد و کم رونق سپری شود. “شهرام مرادبیگی” یکی از کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه در این باره گفت: مشکلات عدیده ای که …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از نمایندگان قانونی، با توجه به شرایط بازار تلفن همراه و عدم کاهش تعرفه پیش بینی می شود بازار گوشی تلفن همراه همانند سال گذشته سرد و کم رونق سپری شود.
 “شهرام مرادبیگی” یکی از کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه در این باره گفت: مشکلات عدیده ای که طی سال گذشته باعث بی رونقی بازار پرهیاهوی تلفن همراه شده  در سال جدید نیز پیش بینی می شود.
وی افزود: به دلیل ثبات تعرفه گوشی تلفن همراه در سال جدید نیز تغییرو تحول خاصی در بازار تلفن  همراه روی نخواهد داد و با استمرار این شرایط تنها فضای کار برای فعالان قانونی سخت تر می شود و فضای فعالیت در این بازار پرمشترک به قاچاقچیان اختصاص داده می شود.
این کارشناس معتقد است: در زمان حاضر بازار گوشی تلفن همراه در تهران بعد از تعطیلات نوروزی به دلیل کاهش خریدوفروش، روزهای  بی رونقی را پشت سر می گذراند تا جایی که بیشتر برندهای معتبر گوشی تلفن همراه نظیر نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ وادار به کاهش قیمت محصولاتشان شدند.
 یکی از نمایندگان قانونی معتقد است: در صورت عدم کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، این بازار بدون تغییر، مشابه سال گذشته سپری خواهد شد و سود گرمایش سرمایه به فعالان غیرقانونی اختصاص داده می شود.
“پدارم الیکایی ” خاطرنشان کرد: عدم مبارزه جدی با فعالان غیرقانونی از سوی نهادهای دولتی و گسترش فعالیت قاچاقچیان در بازار باعث شده تمامی شرکت های قانونی فعالیتشان را به طور چشمگیری کاهش دهند.
وی افزود: در پی افزایش بی رویه عرضه گوشی های قاچاق و استقبال مشتریان از این نوع گوشی ها به دلیل اختلاف قیمت با گوشی های گارانتی دار، جایی برای حضور چشمگیر فعالان قانونی باقی نمانده است. شرایط فعلی بازار این وسیله ارتباطی، موجب کاهش بسیار درآمد گمرک و شرکت های قانونی شده است.
این فعال بازار ادامه داد: در سال جاری نیز پیش بینی می شود گوشی های با میانگین قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قر ار در سال جدید، بیشترین  تقاضا را در بازار تلفن همراه به خود اختصاص  خواهند داد.
 فعالان بازار گوشی تلفن همراه برآورد دقیقی از نوسان قیمت ها ندارند. ولی  پیش بینی می کنند انواع گوشی های تلفن همراه موجود در بازار با کاهش قیمت پنج تا ۱۰ هزار تومانی در هفته آینده روبرو شوند.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا