ارایه لایحه تأسیس سازمان پست به مجلس

به گزارش سازمان خبری موبنا  به نقل ازروابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پوردر بیست و پنجمین نشست سراسری معاونان و مدیران کل شرکت، اظهار داشت: پیش از این، تأسیس سازمان پست دولتی به تصویب دولت رسیده بود. آماده‌سازی پست برای اجرایی شدن اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی، یکی از اصلی‌ترین موضوعات …

به گزارش سازمان خبری موبنا  به نقل ازروابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پوردر بیست و پنجمین نشست سراسری معاونان و مدیران کل شرکت، اظهار داشت: پیش از این، تأسیس سازمان پست دولتی به تصویب دولت رسیده بود. آماده‌سازی پست برای اجرایی شدن اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی، یکی از اصلی‌ترین موضوعات مطرح در این حوزه است. با تلاش مدیران و متخصصان، ابعاد مختلف این موضوع شناسایی و برنامه لازم تدوین شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تفکیک بخش حاکمیتی را یکی از مهمترین مسائل مباحث در حوزه آماده‌سازی پست برای واگذاری به بخش خصوصی دانست و گفت: تصویب تشکیل سازمان پست دولتی در هیات وزیران و آماده سازی اساسنامه آن، از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است. البته معنی خصوصی سازی، عدم اعمال حاکمیت نیست. پس از خصوصی‌سازی، دولت همچنان ازجنبه نظارتی، مسوول ارایه صحیح خدمات به مردم است.
تقی پور ادامه داد: یکی دیگر از تلاش‌هایی که می‌بایست در این حوزه انجام شود، ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است. این کار آغاز شده و امیدواریم با سرعت بیشتر در سال ۸۹ ادامه پیدا کند. ترافیک پستی، تنوع خدمات، محصولات جدید، خدمات ارزش افزوده و کیفیت خدمات، مجموعه‌ای است که می‌تواند دستیابی ما را به درآمدهای پیش بینی شده تضمین کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ورود تکنولوژی‌های جدید تهدیدی برای حوزه پست می‌تواند باشد، گفت: با آینده‌نگری می‌توان اینگونه تهدیدها را به فرصت‌های جدید، تبدیل کرد. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تنوع بخشی به محصولات، به زودی از نظر کارآمدی و اثربخشی، به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم پست را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنیم.
۱۱۷/۱۵
 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا