واردکنندگان گوشی جاری ملزم به رعایت مقررات حدود تشعشعی (SAR) هستند

یکی از واردکنندگان گوشی تلفن همراه در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با اجرای این مصوبه جدید شرایط کار برای تمامی واردکنندگان گوشی سخت تر از گذشته خواهد شد. چرا که برای گواهی حدود تشعشعی (SAR) نیاز به زمان طولانی و هزنیه بالایی خواهد بود.“پدارم الیکایی” مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات …

یکی از واردکنندگان گوشی تلفن همراه در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با اجرای این مصوبه جدید شرایط کار برای تمامی واردکنندگان گوشی سخت تر از گذشته خواهد شد. چرا که برای گواهی حدود تشعشعی (SAR) نیاز به زمان طولانی و هزنیه بالایی خواهد بود.
“پدارم الیکایی” مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه افزود: برای صدور این گواهی نامه برای هر مدل گوشی حداقل هزینه چهار تا پنج هزار دلاری و زمان طولانی برای ترخیص کالا از گمرک نیاز است که با این شرایط ادامه فعالیت در زمینه واردات گوشی به حداقل می رسد.
وی تصریح کرد: با این شرایط باز هم بازار تلفن همراه در اختیار کامل قاچاقچیان می گیرد. چرا که به دلیل زمان طولانی ترخیص کالا از گمرک،  فعالان غیرقانونی از این شرایط استفاده کرده و گوشی ها را سریعتر از نمایندگان قانونی وارد بازار می کنند.
در همین حال مدیرفروش شرکت پارس مایکروتل در این باره گفت: با اجرای این مصوبه تنها شرایط کار برای واردکنندگان قانونی سخت تر می شود. چرا که قاچاقچیان به راحتی به واردات غیرقانونی انواع گوشی می پردازند.
“مرتضی خراسانی” افزود: با اجرای مقررات حدود تشعشعی (SAR) روند واردات قانونی به کندی صورت می گیرد. به همین دلیل مشکلات عدیده ای برای نمایندگان پیش خواهد آمد.
به گزارش موبنا، چندی پیش رییس مرکز امور بین الملل و مهندسی سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده بود، تنها گوشی های تلفن همراه و دستگاه های رادیویی که گواهی تایید آزمایش sar از آزمایشگاه های معتبر بین المللی داشته باشند، مجوز ورود به کشور می گیرند. اما این امر تا اسفندماه سال گذشته به طور جدی دنبال نشد.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا