ژاپن از مسدود کردن سیم کارت ها دست برداشت

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت ارتباطات ژاپن و چهار شرکت بزرگ اپراتوری این کشور به توافق رسیدند که طرح مسدود سیم کارت های همراه را به اتمام برسانند و قرار است خط مشی های خود را بر اساس برنامه ریزی جدید تنظیم کنند.اپراتورهای ژاپنی اقدام به بررسی و مانیتور …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت ارتباطات ژاپن و چهار شرکت بزرگ اپراتوری این کشور به توافق رسیدند که طرح مسدود سیم کارت های همراه را به اتمام برسانند و قرار است خط مشی های خود را بر اساس برنامه ریزی جدید تنظیم کنند.
اپراتورهای ژاپنی اقدام به بررسی و مانیتور کاربران برای جلوگیری از استفاده از سرویس های شبکه اپراتوری دیگر و عوض کردن سیم کارت کرده اند.
یک سیم کارت تراشه حافظه قابل حمل به شمار می رود که در دستگاه های تلفن همراه قرار می گیرد و به کاربران امکان دسترسی به شبکه اپراتوری و ذخیره اطلاعات شخصی را می دهد.
بر این اساس اپراتورهای بزرگ ژاپن اقدام به فروش دستگاه هایی کردند که فقط سیم کارت ویژه ای را می توانست بخواند.
به این ترتیب کاربران ژاپنی نمی توانستند از سیم کارت محلی در دستگاه های تلفن همراهشان در حین سفر استفاده کنند و می بایست از سرویس های بین المللی اپراتورهای ژاپنی استفاده کرده یا یک گوشی جدید خریداری کنند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا