راه اندازی ایمیل ملی نیازمند فراهم کردن زیرساخت های دیتاسنتر ملی است

بهمن صالحی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید براینکه موتورهای جستجوی ایجاد شده در کشور توانایی رقابت با موتورهای جستجوی دنیا را دارند ، اظهار داشت: در کنار این موتورهای جستجو می توان ایمیل ملی را هم مطرح کرد. اما این مقوله نیازمند فراهم کردن زیرساخت های دیتاسنتر ملی است تا …

بهمن صالحی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید براینکه موتورهای جستجوی ایجاد شده در کشور توانایی رقابت با موتورهای جستجوی دنیا را دارند ، اظهار داشت: در کنار این موتورهای جستجو می توان ایمیل ملی را هم مطرح کرد. اما این مقوله نیازمند فراهم کردن زیرساخت های دیتاسنتر ملی است تا تمامی خدمات روی شبکه مجازی را پشتیبانی کند.
به گفته وی اجرای ایمیل ملی زمان بر نیست و اگر تکنولوژی آن وجود داشته باشد و تصمیم و سرمایه گذاری برای آن اتفاق بیافتد در شش ماه قابل انجام است.
دکتر صالحی با اشاره به اینکه در زمان حاضر بسیاری از مراکز استانی دارای پرتال فعال هستند، ادامه داد: با اختصاص حجم مناسب اطلاعات می توان این سرویس ها را فعال کرد.
این کارشناس فناوری اطلاعات به مقوله فیلترینگ در جامعه اشاره کرد و گفت: فیلترینگ دو لبه دارد که یکی لبه کنترلی آن است و دیگری به مصون سازی جامعه می پردازد. در کشوری مانند چین که دارای شدیدترین نوع فیلترینگ است، هنجارهای اقتصادی برای استفاده از فیلترینگ عنوان می شود. در حالی که در کشور کانادا فیلترینگ با هدف جلوگیری از آسیب های خانواده توسط پارلمان این کشور مطرح شده است. در کشور ما نیز باید نگاه ها تغییر کند. چرا که طرح های این چنینی مانند ایمیل ملی تنها جنبه کنترلی نداشته و ارزش خدماتی نیز داراست.
وی افزود: با ایمیل داخلی مسیر تبادل اطلاعات، کوتاهتر می شود و حجم اطلاعات افزایش می یابد. البته این طرح موجب کنترل کردن هم شاید باشد. استفاده از تکنولوژی اینگونه مسائل را همراه دارد.
به گزارش موبنا “پست الکترونیکی ایران” یا به تعبیری ایمیل ملی از جمله طرح های وزارت ارتباطات است که چندی است توسط مسوولان این وزارتخانه مطرح شده و واکنش های بسیاری را از سوی کارشناسان، تحلیلگران و حتی کاربران اینترنت به دنبال داشته است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا