مرکز آموزشی مخابرات افغانستان توسط وزیر ارتباطات ایران افتتاح شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و همتای افغان وی مرکز آموزشی مخابرات را که توسط ایران بازسازی شده است را افتتاح کردند.به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز آموزش مخابرات افغانستان را همراه با “امیرزی سنگین ” سرپرست وزرات مخابرات و تکنولوژی افغانستان افتتاح کرد.این مرکز آموزشی با …

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و همتای افغان وی مرکز آموزشی مخابرات را که توسط ایران بازسازی شده است را افتتاح کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز آموزش مخابرات افغانستان را همراه با “امیرزی سنگین ” سرپرست وزرات مخابرات و تکنولوژی افغانستان افتتاح کرد.
این مرکز آموزشی با بودجه‌ای بالغ بر شش میلیون دلار توسط جمهوری اسلامی ایران بازسازی و تجیهز شده است که علاوه بر بازسازی ساختمان قدیمی، ساختمان جدیدی نیز احداث شده است که دارای کلاس‌های آموزشی، خوابگاه و سالن کنفرانس است.
وزیر مخابرات افغانستان در مراسم افتتاح این مرکز ضمن تشکر از مقامات ایرانی و با تاکید بر ارزش‌های مشترک ۲ کشور، بازسازی این مرکز را بدون کمک جمهوری اسلامی ایران غیرممکن خواند و افزود: پس از بازسازی این مرکز، دوره آموزشی از ۲ سال به چهار سال ارتقا یافته است و اکنون دانشجویان با دریافت مدرک کارشناسی از این مرکز فارغ التحصیل می شوند، همچنین که ما خواستار گسترش همکاری‌های ۲ کشور در زمینه مخابرات هستیم.
براساس این گزارش ، تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر همکاری بر مشترکات بین ۲ کشور گفت: اتصال شبکه فیبر نوری افغانستان به ایران از طریق شهر هرات به زودی برقرار خواهد شد تا زمینه آموزش از راه دور فراهم شود.
تقی پور همچنین وعده داد که فارغ التحصیلان این مرکز برای تکمیل تحصیلات به جمهوری اسلامی اعزام خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا