تایید معامله بلوکی سهام مخابرات

به گزارش خبرنگارسازمان خبری موبنا، علی صالح آبادی روزسه شنبه در نشستی خبری با قطعی  اعلام کردن  معامله مخابرات در شورای رقابت گفت: هیچ گونه شفافیت ۱۰۰ درصدی در بورس‌های دنیا وجود ندارد و بورس‌های پیشرفته دنیا نیز شفافیتی نیمه قوی دارند.وی افزود: نماد مخابرات تا قبل از سال بازگشایی خواهد شد. طلب ۳۰۰ میلیارد تومانی …

به گزارش خبرنگارسازمان خبری موبنا، علی صالح آبادی روزسه شنبه در نشستی خبری با قطعی  اعلام کردن  معامله مخابرات در شورای رقابت گفت: هیچ گونه شفافیت ۱۰۰ درصدی در بورس‌های دنیا وجود ندارد و بورس‌های پیشرفته دنیا نیز شفافیتی نیمه قوی دارند.
وی افزود: نماد مخابرات تا قبل از سال بازگشایی خواهد شد. طلب ۳۰۰ میلیارد تومانی دولت از شرکت مخابرات طبق اعلام خود شرکت پرداخت شده است و مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد.
چندی پیش رییس شورای رقابت اعلام کرده بود، نتیجه نهایی بررسی معامله سهام بلوکی شرکت مخابرات تا پیش از اتمام سال جاری توسط این شورای مشخص می شود.
گزارش سازمان بازرسی کل کشور و گزارش کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد واگذاری شرکت مخابرات به شورای رقابت ارایه شد تا با رعایت تمام جوانب در مورد قانونی بودن و بخصوص رقابتی بودن معامله مخابرات در این شورا تصمیم گیری شود.
اعضای این شورا ترکیبی از نمایندگان قوای سه گانه کشور و بخش های اقتصادی و علمی هستند. پنجم مهر ماه، ۵۰ درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران در بورس به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین واگذار شد. با این عرضه بزرگترین واگذاری تاریخ بورس ایران صورت گرفت و شرایط برنامه ریزی و سیاست در مخابرات تغییر کرد.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا