وزیر ارتباطات به افغانستان سفر کرد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، افتتاح مرکزآموزش مخابرات افغانستان از جمله طرح های ایران در حوزه مخابرات افغانستان است که قرار است با حضور مهندس رضا تقی پور راه اندازی شود. قرار داد این پروژه با بودجه حدود شش میلیون دلاری از صندوق کمک های بلاعوض ایران به افغانستان نهایی شده است.گفته می …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، افتتاح مرکزآموزش مخابرات افغانستان از جمله طرح های ایران در حوزه مخابرات افغانستان است که قرار است با حضور مهندس رضا تقی پور راه اندازی شود. قرار داد این پروژه با بودجه حدود شش میلیون دلاری از صندوق کمک های بلاعوض ایران به افغانستان نهایی شده است.
گفته می شود احمدی نژاد نیز برای افتتاح پروژه های ایران در حوزه ارتباطات افغانستان فردا (سه شنبه ) به این کشور سفر می کند. قرار است این پروژه ها روز چهارشنبه افتتاح شود.
طبق آخرین اخبار منتشره ایران متعهد شده است ظرف پنج سال مبلغ ۵۶۰ میلیون دلار برای بازسازی کشور افغانستان و در چهارچوب توسعه همکاری های دو جانبه منطقه ای به صورت بلاعوض به این کشور کمک کند.
وزارت ارتباطات چندین طرح مخابراتی در این کشور کلید زده و چند طرح نیز در دست اجرا دارد. در آذرماه امسال هم قرار داد تطبیق مرحله دوم پروژه فیبرنوری در چهار ولایت جنوبی کشور افغانستان با شرکت کارخانجات مخابراتی شهید قندی به امضا رسید.
با اجرای پروژه مرکز آموزش مخابرات افغانستان، دانشجویان افغانی می توانند تحصیلات خود را در این مرکز آموزشی ادامه دهند. اساتید ایرانی به افغانستان اعزام می شوند تا دانشجویان افغان را آموزش دهند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا