تبادل دانش در حوزه توسعه دولت الکترونیک بین کشورهای اسلامی

دکتر حمید شهریاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، در مورد تعاملات در سطح بین المللی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ، اظهار داشت: آنچه باید انجام دهیم، یکسری تغییر و تحولات در داخل نظام ملی است که باید شکل بگیرد. به نحوی که این نظام ملی باعث ایجاد همکاری بین …

دکتر حمید شهریاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، در مورد تعاملات در سطح بین المللی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ، اظهار داشت: آنچه باید انجام دهیم، یکسری تغییر و تحولات در داخل نظام ملی است که باید شکل بگیرد. به نحوی که این نظام ملی باعث ایجاد همکاری بین سه قوه شود تا توسعه دولت الکترونیک هم در کمیت و هم در کیفیت تسریع شود. 
وی با بیان اینکه تعاملات بین المللی در برنامه کاری فناوری اطلاعات قوه قضاییه وجود دارد، اما از اولویت های اولیه برخوردار نیست، گفت: البته در باب روش‌شناسی توسعه فناوری اطلاعات در قوه قضاییه و نیز استانداردسازی و استفاده از تجارب بین‌المللی در توسعه عدالت الکترونیکی در حال مطالعاتی هستیم.
دکتر شهریاری با تاکید بر اینکه در مورد ارتباطات بین الملل ، تبادل دانش در حوزه توسعه دولت الکترونیک بین کشورهای اسلامی مدنظر است، افزود: در جلسه ای که با حضور مدیران ارشد اقتصادی اجتماعی کشورهای اسلامی در ترکیه برگزار شد، شرکت کردیم و نقطه نظرات کشورمان را درباره توسعه دولت الکترونیک بیان کردیم.
وی ادامه داد: اواخر آذرماه نیز در یک کنفرانس بین المللی که در ترکیه تشکیل شد سه بندی که در اعلامیه نهایی نشست تصویب شده بود مورد پیگیری قرار گرفت . نمایندگانی هم از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات در آن جلسات حضور داشتند .
به گفته این مقام مسوول، این حضور با هدف بهره‌برداری از تجربه های بین المللی به ویژه کشورهای اسلامی و گزارش ناکامی‌های قبلی، علل بروز آنها و نیز تبیین نقطه نظرات کشور، انجام شد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا