پیش نویس سند تقسیم کار حوزه افتا وزارت ارتباطات آماده شد

به گزارش سازمان خبری موبنا کامبیز قدس گفت: در سند افتا که در اسفند سال ۸۷ توسط دولت ابلاغ شد، ۲۷ عنوان فعالیت به عنوان فعالیت‌های اساسی در زمینه راهبردهای امنیت فضای تبادل اطلاعات مطرح شده است. بر اساس این عنوان‌ها، وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده و نهادهای اجرایی باید با همکاری سایر …

به گزارش سازمان خبری موبنا کامبیز قدس گفت: در سند افتا که در اسفند سال ۸۷ توسط دولت ابلاغ شد، ۲۷ عنوان فعالیت به عنوان فعالیت‌های اساسی در زمینه راهبردهای امنیت فضای تبادل اطلاعات مطرح شده است. بر اساس این عنوان‌ها، وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده و نهادهای اجرایی باید با همکاری سایر دستگاه‌ها، مسوولیت راهبردهای مورد نظر را اجرایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این سند، مسوولیت اجرای ۱۰ عنوان از مجموع ۲۷ عنوان راهبرد سند مذکور بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داده شده است. این وزارت در ۱۳ عنوان دیگر به عنوان همکار شناخته می شود. پیش نویس سند تقسیم وظایف راهبردها مشخص ، تهیه و تدوین شده و مسوولیت هر یک از زیر مجموعه‌های وزارت در راستای اجرای بندهای موجود، تعیین شده است. این پیش نویس به زودی در شورای معاونان وزارت ارتباطات مطرح و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات ، مشاور وزیر ارتباطات در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات، گفت: با توسعه شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از موضوعات اصلی مطرح از سوی کارشناسان و متخصصان، تأمین امنیت ICT است تا سرویس و محتوایی که ارائه می شود، سالم و بدون نقص به کاربران عرضه شود. تاکنون تلاش‌های گسترده‌ای از سوی زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی مرکز آپا از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مرکز ماهر از سوی شرکت فناوری اطلاعات و تلاش‌های شرکت ارتباطات زیرساخت برای تأمین امنیت شبکه‌هایی که متولی آن است اشاره کرد.
قدس اظهار امیدواری کرد به صورت یکپارچه و هماهنگ برای تامین امنیت بهتر سرویس و خدمات شبکه ارتباطی کشور استفاده شود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا