راه اندازی خدمات نوین پستی در برنامه پنجم توسعه

به گزارش سازمان خبری موبنا دکتر محمدحسن محبیان عراقی اظهار داشت: آزاد سازی و توسعه رقابت پذیر در ارایه سرویس های غیر پایه پستی و خصوصی سازی شرکت پست از جمله اهداف کلی مدنظر در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور است. وی با اشاره به اینکه بهبود دسترسی عمومی به خدمات پایه پستی، ارتقاء جایگاه …

به گزارش سازمان خبری موبنا دکتر محمدحسن محبیان عراقی اظهار داشت: آزاد سازی و توسعه رقابت پذیر در ارایه سرویس های غیر پایه پستی و خصوصی سازی شرکت پست از جمله اهداف کلی مدنظر در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور است.
وی با اشاره به اینکه بهبود دسترسی عمومی به خدمات پایه پستی، ارتقاء جایگاه پست ایران در منطقه و جهان و همچنین ارتقاء بهره وری، اثر بخشی و کارایی در بخش پستی، از دیگر اهداف کلی است که در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفته است ، تصریح کرد: در همین راستا، فعال کردن اپراتورهای غیردولتی به واگذاری پست در بورس و افزایش تعداد صندوق های پستی معابر، از جمله برنامه های اجرایی تدوین شده برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه های اجرایی مورد نظر می توان به افزایش سرعت سیر مرسولات پستی، جذب بازارهای جدید و افزایش ترافیک پستی و فرهنگ سازی برای گسترش استفاده از پست اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات ، مدیرعامل پست با اشاره به مزایای استفاده از پست در کشور، گفت: فرهنگ استفاده از پست می تواند موجب صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در سوخت و انرژی، افزایش بهره وری ملی، جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین برقراری عدالت اجتماعی شود.
محبیان عراقی در مورد اهداف کلی تعریف شده بخش پست در برنامه پنجم توسعه نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور، شش هزار و ۷۰۰ صندوق پستی به شبکه پستی افزوده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد ۱۱ هزار باجه مکانیزه قبول شهری و افزایش بیش از  ۵۶۰ میلیون مرسوله ای در تعداد کل مرسولات پستی از دیگر اهداف پیش بینی شده در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور است.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا