رشد ۱۳۰ درصدی تراکنش دفاتر خدمات ارتباطی

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محمود افضلی، مدیر عامل پست بانک اظهار داشت: تاپایان دی ماه سال جاری، حدود ۶۱ میلیون تراکنش دفاتر خدمات بانکی مستقر در دفاتر ICT شهری و روستایی عملیاتی شده است. مانده مبالغ این دفاتر نیز نسبت به سال گذشته، رشدی …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محمود افضلی، مدیر عامل پست بانک اظهار داشت: تاپایان دی ماه سال جاری، حدود ۶۱ میلیون تراکنش دفاتر خدمات بانکی مستقر در دفاتر ICT شهری و روستایی عملیاتی شده است. مانده مبالغ این دفاتر نیز نسبت به سال گذشته، رشدی در حدود ۴۸ درصد داشته است.
مدیر عامل پست بانک با بیان این مطلب که چهار سال گذشته به طور متوسط ۹ دفتر روستایی در هر روز کاری ایجاد و بهره برداری شده است، گفت: بیش از ۱۲ هزار ۵۷۰ دفتر خدمات بانکی در شهرها و روستاها راه اندازی شده است. از این تعداد، بیش از ۹ هزار و ۵۸۰ دفتر در روستاها و دو هزار و ۹۸۰ دفتر در شهرها به بهره برداری رسیده است.
 افضلی با اشاره به خدمات بانکداری الکترونیکی پست بانک، تصریح کرد: سال گذشته نرم افزار جامع بانکی فراز که به طور کامل توسط کارشناسان داخلی طراحی و تولید شده است، در شعب پست بانک نصب و راه اندازی شد. کلیه مراحل تجزیه و تحلیل سیستم، طراحی معماری، طراحی نرم افزار و بانک اطلاعاتی، تست، پایلوت و راه اندازی در کلیه شعب توسط متخصصان پست بانک عملیاتی شده است.
مدیر عامل پست بانک ایران در خصوص سرویس های قابل ارایه روی این سیستم، اظهار داشت: حساب جاری، قرض الحسنه و پس انداز، اخذ انواع قبوض خدماتی و همچنین ماژول های پرداخت های تجمعی به منظور پرداخت سود سهام عدالت به روستائیان تماماً به صورت بر خط از سوی این سیستم ارایه می شود. به منظور پوشش فعالیت های بانکداری و خدماتی در دفاتر خدمات ارتباطی شهری و روستایی، سامانه جامع بانکی طراحی و تولید شد.
 افضلی گفت: کلیه عملیات بانکداری ریالی، اینترنت بانک، خریدهای اینترنتی، موبایل بانک، سیستم کارت و خودپرداخت و پایانه پرداخت از جمله سرویس های قابل ارایه از طریق این سامانه به مشتریان پست بانک است.
۱۱۷/۱۵
 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا