فارس «هاب مخابراتی» جنوب کشور می شود

علی‌اصغر روزگار در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه ضریب نفوذ تلفن سیار در استان فارس ۹۱.۵ درصد است و این در حالی است که نرم استاندارد کشوری ۸۲ درصد است، بیان کرد: به عبارتی پیش‌بینی می‌شود هر استان فارسی از دو خط تلفن سیار برخوردار باشد و بیشترین تعداد سیم‌کارت‌های تلفن سیار در …

علی‌اصغر روزگار در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه ضریب نفوذ تلفن سیار در استان فارس ۹۱.۵ درصد است و این در حالی است که نرم استاندارد کشوری ۸۲ درصد است، بیان کرد: به عبارتی پیش‌بینی می‌شود هر استان فارسی از دو خط تلفن سیار برخوردار باشد و بیشترین تعداد سیم‌کارت‌های تلفن سیار در استان فارس وجود دارد.

وی با تأکید بااینکه چنانچه افراد نسبت به اخطارهای مخابرات برای پرداخت قبوض خود اقدام نکنند شرکت مخابرات از طریق مراجع قضایی با آنان برخورد خواهد کرد و خط تلفن آنان واگذار می‌شود، افزود: ضروری است مشترکین بدهکار در خصوص جلوگیری از واگذاری سیم‌کارت‌های خود اقدام کنند.

روزگار با یادآوری اینکه این شرکت طی چهار ماه گذشته بیش از۲۰۰ دستگاه بی تی اس نسل هوشمند ۳بانام (۳G)را در شیراز راه‌اندازی کرده، اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان مرودشت، کازرون، لار، جهرم، فسا،لامرد نسل۳ تلفن همراه راه‌اندازی شده که قرار است در ۱۳ شهرستان دیگر این خدمات راه‌اندازی بشود.

وی در خصوص ضریب نفوذ خط تلفن ثابت استان فارس گفت: هم‌اینک ضریب نفوذ خط تلفن در این استان ۳۴ درصد است و در روستاها از هر ۱۰۰ نفر ۳۴ نفر خط تلفن ثابت دارند و در شهر شیراز به ازای هر خانواده ،بیش از یک خط تلفن وجود دارد.

روزگار بابیان اینکه در آینده نزدیک استان با راه اندازی سوییچ مخابراتی ثابت، فارس هاب مخابراتی منطقه جنوب خواهد شد، گفت: چنانچه سوییچ خریداری‌شده از گمرک ترخیص شود، این استان هاب مخابراتی هفت منطقه جنوب خواهد شد و از همین رو خدمات تلفن‌های ثابت ارتقا می‌یابد.

وی یادآور شد: دریافت خط تلفن ثابت برای افراد هیچ‌گونه محدودیتی ندارد متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۵۴هزار و ۵۰۰ تومان از خط تلفن ثابت برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «برخی از ساکنین شهرک صدرا و دیگر شهرک‌های جدید الحداث که از خطوط تلفن ثابت محروم هستند» پاسخ داد: استان فارس به دلیل گستردگی که دارد، در تمامی نقاط شهری حاشیه‌ای واحدهای آپارتمانی احداث‌شده و ازآنجایی‌که اکثر آنها بدون جمعیت است، این موضوع باعث می‌شود عبور فیبر نوری خطوط تلفن ثابت برای این شرکت بسیار هزینه‌بر باشد و دیگر اولویت‌های از دست می‌رود وبر همین اساس برای شرکت مخابرات مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر برای دریافت خط تلفن ثابت از طریق دفاتر خدمات پستی ثبت‌نام کرده‌اند که به دلیل پراکندگی مناطق مخابراتی این موضوع نیز برای شهروندان قدری زمان‌بر شده است.

روزگار ادامه داد: مهم‌ترین اولویت این شرکت برای عبور فیبر نوری،مناطقی است که از جمعیت قابل‌توجهی برخوردار باشند.

وی در بخش دیگری با اشاره به‌سرعت پهنای باند اینترنتی گفت: مشترکین به‌اندازه تقاضا از خدمات اینترنتی برخوردارمی شوند به بیان دیگر مشترکین به همان اندازه‌ای که مبلغ را پرداخت کرده‌اند خدمات اینترنتی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در ادامه به افزوده شدن تعداد مشترکین (ADSL) اشاره کرد و گفت: قرار است طی دو سال آینده تعداد۲۰۰ هزار پرت ADSL به مشترکین استان افزوده شود که پیش‌بینی می‌شود تا ۵۰ درصد این پروژه تا پایان امسال انجام می‌شود و مابقی تا قبل از اتمام سال آینده اجرایی می‌شود.

روزگار گفت: اعتقاد داریم هزینه نبود ارتباطات به‌مراتب سنگین‌تر از هزینه‌های امروزی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا