ارائه خدمات بر بستر شبکه ملی اینترنت تا پایان برنامه پنجم

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا دکتر مهدی اخوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای شبکه ملی اینترنت دسترسی به سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه برنامه ریزی شده است تا مشترکان خانگی نیز بتوانند از این امکان استفاده کنند.وی با تاکید بر اینکه این کار نیازمند فراهم شدن مقدمات زیادی است ، گفت: میزبانی اکثر …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا دکتر مهدی اخوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای شبکه ملی اینترنت دسترسی به سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه برنامه ریزی شده است تا مشترکان خانگی نیز بتوانند از این امکان استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه این کار نیازمند فراهم شدن مقدمات زیادی است ، گفت: میزبانی اکثر سایت های داخلی که در خارج کشور است باید به داخل انتقال یابد.
اخوان با تاکید بر اینکه کاربران ایرانی برای دسترسی به سایتهای فارسی زبان که در داخل کشور راه اندازی شده اند لازم است تا درخواست بین‌المللی خود را صادر کنند و این به معنای ایجاد ترافیک بین‌المللی است که برای کشور هزینه های زیادی تولید می کند ، گفت: با راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت علاوه بر کاهش ترافیک بین‌المللی کاربران قادر خواهند بود با سرعت مناسب به اینترنت دسترسی یابند.
وی با تاکید بر اینکه راه اندازی شبکه ملی اینترنت و بحث فیلترینگ دو مقوله متفاوت است و  سیاستگذاری در حوزه فیلترینگ ربطی به وزارت ارتباطات ندارد ، گفت :‌ بحث فیلترینگ سیاست گذاری های خاص خود را دارد که مربوط به حوزه ما نمی‌شود.
معاون وزیر ارتباطات ارائه اینترنت پرسرعت در داخل کشور را از وظایف این وزارتخانه برشمرد و افزود: طبق تاکیدات رییس جمهوری تا پایان برنامه پنجم تمامی خدمات دولتی باید به صورت الکترونیکی ارائه شود و شکی نیست که عرضه خدمات به صورت الکترونیکی در صرفه جویی هزینه ها نقش بسزایی خواهد داشت.
به گفته وی  طبق برنامه پنجم توسعه عرضه خدمات بر بستر اینترنت ملی باید تا پایان برنامه پنجم محقق شود اما طبق دستوری که اخیراً از سوی رئیس جمهوری صادر شده همه ارگانها و سازمانها باید بسیج شوند تا هرچه سریعتر خدمات این شبکه برای کاربران ارائه شود.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا