آمریکا موتورهای موشک جدید می سازد

ساموئل گریوز، رئیس مرکز سیستم‌های موشکی و فضایی نیروی هوایی آمریکا گفت: این تمایل آمریکاست که از وابستگی به سیستم احتراق و موتورهای موشک ساخت روسیه خلاص شود. موتورهای RD-180 روسیه در راکت‌های اطلس ۵ برای به پرواز درآوردن اکثر ماهواره‌های نظامی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند. کنگره آمریکا واردات RD-180 روسیه را به عنوان …

ساموئل گریوز، رئیس مرکز سیستم‌های موشکی و فضایی نیروی هوایی آمریکا گفت: این تمایل آمریکاست که از وابستگی به سیستم احتراق و موتورهای موشک ساخت روسیه خلاص شود.

موتورهای RD-180 روسیه در راکت‌های اطلس ۵ برای به پرواز درآوردن اکثر ماهواره‌های نظامی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند. کنگره آمریکا واردات RD-180 روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه روسیه ممنوع کرده است.

نیروی هوایی آمریکا امیدوار است که دو شرکت سهامی عام – خاص در داخل کشور بتوانند به وابستگی ارتش به این سیستم‌های احتراق ساخت روسیه پایان دهند. ائتلاف متحد پرتاب، یک شرکت مشترک میان لاکهید مارتین آمریکا و بوئینگ فرانسه است که می‌خواهد این سیستم را تولید کند.

رئیس مرکز سیستم‌های موشکی و فضایی نیروی هوایی آمریکا ادامه داد: ما الان این ظرفیت را نداریم که موتوری را جایگزین RD-180 روسیه کنیم.

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد تا ۱۶۰ میلیون دلار را بین چهار کمپانی تا پیش از پایان ۲۰۱۵ تقسیم کند و پس از ۱۲ تا ۱۸ ماه مطالعه، دو سیستم برای ساخت انتخاب می‌شوند. پیشنهادهای اولیه طی چند روز آتی مطرح خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا