محکومیت پزشکان و بیمارستان‌های متخلف

ایرج خسرونیا، معاون نظارت سازمان نظام پزشکی استان تهران در گفتگویی گفت: از زمان تأسیس سامانه ۱۶۹۰ که از آبان ماه سال ۹۳ آغاز شده و هدف آن رسیدگی به شکایات مردم از بیمارستان‌ها و پزشکان مختلف است، اقدامات مثبتی انجام گرفته به طوری که تعداد کل پرونده‌های رسیده به هیئت بدوی و نظام پزشکی …

ایرج خسرونیا، معاون نظارت سازمان نظام پزشکی استان تهران در گفتگویی گفت: از زمان تأسیس سامانه ۱۶۹۰ که از آبان ماه سال ۹۳ آغاز شده و هدف آن رسیدگی به شکایات مردم از بیمارستان‌ها و پزشکان مختلف است، اقدامات مثبتی انجام گرفته به طوری که تعداد کل پرونده‌های رسیده به هیئت بدوی و نظام پزشکی ۵۱ پرونده است که ۱۸ مورد آن مربوط به پزشک و بقیه به بیمارستان‌ها ارتباط دارد.

وی در ادامه افزود: در راستای پیگیری این پرونده‌ها، محکومیت‌ها‌ی مربوط صادر گردیده است و بیشتر تخلفات را مسائل مالی شامل می‌شود و علت آن از سوی حسابداری‌های بیمارستان‌ها بوده است. این حسابدا‌رها به دلیل اینکه از شرایط جدید مالی اطلاعات کافی نداشتند، مبلغ بیشتری را طلب می‌کردند.

خسرونیا در ادامه افزود: ۳۳ مورد از بیمارستان‌ها رسیدگی شده و به علت اخذ تعرفه‌ی بیش از حد معمول محکوم شدند و به تأیید هیئت بدوی رسید و درباره ۱۸ مورد پزشک متخلف هم، اقدامات لازم انجام شده محرومیت‌های این پزشکان به صورت سه ماه عدم فعالیت در تهران بوده است و هم‌چنین در مورد بیمارستان‌ها هم ۱۱ مورد محکومیت ثبت شده است.

وی در پایان افزود: سه مورد تذکر شفاهی و ۷ مورد توبیخ و درج در پرونده هم برای پزشکان متختلف در‌نظر گرفته شده بود.

گفتنی است قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی، محسن‌خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۳ هیأت‌های عالی از ۲۵۰ پرونده‌ای که رسیدگی کرده‌اند حدود ۵۵ درصد محکومیت به توبیخ در پرونده و درج در نشریه نظام پزشکی و ۲۰ درصد هم محکوم به محرومیت در طبابت را رأی داده‌‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا