صاحبان سهام مخابرات کمتر از یک سال ، دو بار سود دریافت کردند

داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در مورد برخی اظهارات صاحبان سهام جزء شرکت مخابرات ایران مبنی بر متضرر شدن و عدم حمایت از این سهم در بازار سهام ، اظهار داشت: سهام شرکت مخابرات ایران یکی از سهام های طلایی و پرمشتری بازار سهام است و هیات مدیره این شرکت …

داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در مورد برخی اظهارات صاحبان سهام جزء شرکت مخابرات ایران مبنی بر متضرر شدن و عدم حمایت از این سهم در بازار سهام ، اظهار داشت: سهام شرکت مخابرات ایران یکی از سهام های طلایی و پرمشتری بازار سهام است و هیات مدیره این شرکت کمتر از یک سال دو بار مجمع برگزار کرده است.
وی با تاکید بر اینکه سودی که به صاحبان سهام مخابرات تعلق گرفت نسبتا مطلوب بوده است ، گفت: به صاحبان سهام مخابرات در یک سال به ازای هر سهم دو بار سود ۱۳ تومان و ۱۴ تومان تعلق گرفت.
زارعیان با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات ایران فرآیند عرضه سهام جزء مخابرات تا خصوصی شدن کامل این شرکت زمان بر بود ، افزود: سهام مخابرات در بورس حدود  ۱۸۹ تومان معامله می شود و پیش بینی می شود ارزش آن روز به روز بیشتر شود.
به گزارش موبنا، برخی از سهامداران جزء شرکت مخابرات ایران از عدم حمایت سهامداران عمده مخابرات از این سهم در بازار بورس گله مند هستند و معتقدند هیچ حمایتی از سوی سهامداران عمده شرکت مخابرات صورت نگرفته و آنها به وعده های خود در قبال سهامداران جزء عمل نکرده اند.به همین دلیل با ریزش قیمت در این سهم مواجه شده و سرمایه آنها در این سهم نه تنها افزایش نیافته، بلکه روزبروز کاهش می یابد.
دولت سهام شرکت مخابرات ایران را در سال جاری در چند مرحله واگذار کرد. در آخرین مرحله در پنجم مهرماه امسال ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران در تاریخی ترین واگذاری بورس ایران به شرکت توسعه اعتماد مبین واگذار شد.
پس از آن مجمع عمومی عادی فوق العاده شرکت مخابرات ایران ، نهم آذرماه با حضور نمایندگان سهام ۱۰درصدی شامل کارکنان مخابرات و هجده هزار سهامدار حقیقی ، نمایندگان شرکت توسعه اعتماد مبین با ۵۰ درصد به علاوه یک سهم و نمایندگان سهام عدالت و سهام دولت در مخابرات که هر کدام ۲۰درصد را دارند ، برگزار شد و در این جلسه شخصیت اعضای جدید هیات مدیره این شرکت از حقیقی به حقوقی تغییر یافت.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا