اتحادیه جهانی مخابرات یک میلیون دلار صرف امدادرسانی به هایتی کرد

به گزارش سازمان خبری موبنا ، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد استفاده از لینک های ماهواره ای برای برقراری مجدد ارتباطات در کشور زلزله زده هایتی اعلام کرد: اتحادیه جهانی مخابرات -ITU – همچنین قرار است یک ایستگاه پایه دیگر که در برقراری ارتباطات ضروری بی سیم کاملا سلولار، پاسخگو …

به گزارش سازمان خبری موبنا ، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد استفاده از لینک های ماهواره ای برای برقراری مجدد ارتباطات در کشور زلزله زده هایتی اعلام کرد: اتحادیه جهانی مخابرات -ITU – همچنین قرار است یک ایستگاه پایه دیگر که در برقراری ارتباطات ضروری بی سیم کاملا سلولار، پاسخگو و قابل اطمینان است را با هدف تقویت امداد رسانی در مناطق زلزله زده راه اندازی کند.
دبیرکل ITU، با ابراز تاسف از این واقعه و همدردی با مردم هایتی گفت: ITU نهایت تلاش خود را برای کمک به مردم هایتی و برقراری مجدد لینک های مخابراتی این منطقه که در عملیات امداد و نجات جان انسان های این شهر در روزهای آتی بسیار حیاتی است، انجام خواهد داد.
با توجه به وقوع زلزله ۷ ریشتری در هایتی، علاوه بر ویران شدن ساختمان ها و زیرساخت ها، لینک های مخابراتی نیز به شدت آسیب دیده است.
برقراری مجدد ارتباطات در این منطقه، ابزاری بسیار مهم در مدیریت فاجعه و اطلاع رسانی به موقع به نهادهای دولتی و آژانس های امدادرسان درگیر است.
این زلزله شدیدترین زلزله منطقه در ۲۰۰ سال گذشته بوده که پایتخت هایتی و سایر شهرها و روستاهای آن را با خاک یکسان کرده و چندین هزار کشته و زخمی برجای گذاشته است.
دبیرکل سازمان ملل این زلزله را یک “وضعیت بسیار اضطراری بشر دوستانه ” نامید.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا